Monday, June 6, 2016

טרור אסלאמי - 644 הרוגים ביממה האחרונה

320 הרוגים בסוריה; 202 הרוגים בעיראק; 27 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה;  25 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בסומליה; 19 טרוריסטים מוסלמים ו-16 אזרחים נהרגו בניגריה; 5 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים נהרגו בלוב; 2 חיילים נהרגו בפיליפינים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בניגריה, בסומליה, בלוב, בסודאן, במצרים, במאלי, בצ'אד, בקשמיר, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 644 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה ומקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-5 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-320 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפגזות קשות ובקרבות קרקעיים ביו במהלך היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה. דובר צבאי ברוסיה מסר שמהלך היממה אחרונה נהרגו יותר מ-270 אזרחים שנפגעו בהפגזות קשות של ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" באזור העיר חאלב. קרבות קשים עם נפגעם רבים היו גם באזור מחוז סווידא בקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על קרבות קשים עם נפגעים רבים גם באזור חומס ובדיר אל-זור. דוברים כורדיים מארגון "הכוחות הסורים הדמוקרטיים" – הנתמך צבאית וכספית בידי ארה"ב - דיווח במהלך היממה האחרונה על הצלחות נוספות בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל באזור אל-ראקה. 

270 civilians killed in terrorist shelling in Syria as Al Nusra regroups 

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-5 ביוני 2016 על הריגתם של 202 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי עיראקי מסר על הצלחות קרקעיות בחלק הדרומי של העיר פלוג'ה בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על גילויו של קבר-המוני באזור פלוג'ה שבו היו מאות גופות.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בלוב מסרו ב-5 ביוני 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", וכן על הריגתם של 3 חיילים בקרבות שהיו באזור העיר סירט. דובר צבאי בלוב מסר שהצבא הלובי המשותף הצליח לכבוש שדה תעופה צבאי באזור העיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 ביוני 2016 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות מו8צלחות שנערכו במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 ביוני 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמשות הפועלות בצפון סומליה. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 אזרחים בפעילות צבאית של חיילי "האיחוד האפריקאי" שנערכה בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-5 ביוני 2016 על הריגתם של 19 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית שנערכה בצפון ניגריה. כמו כן נמסר מפי מקורות אזרחיים על הריגתם של 16 אזרחים בהתקפות של מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בדרום ניגריה ובמרכזה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-5 ביוני 2016 על הריגתם של 27 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות אווירית צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-5 ביוני 2016 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועלים בדרום הפיליפינים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: