Sunday, June 12, 2016

טרור אסלאמי - 400 הרוגים ביממה האחרונה

130 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניז'ר; 120 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בעיראק; 47 טרוריסטים מוסלמים, חיילים ואזרחים נהרגו בלוב; 24 טרוריסטים מוסלמים ו-6 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 13 לוחמים כורדים ו-2 חיילים נהרגו בטורקיה; 7 בני-אדם הוצאו-להורג בידי ארגון "אל-שבאב" בסומליה; קצין נהרג במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בתימן, בסומליה, בלוב, בסודאן, במאלי, בבנגלדש, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 400 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-11 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו שבין הרוגים היו לפחות 20 בני-אדם שנפגעו בפיגוע-התאבדות כפול שהיה במתחם דתי שיעי הנמצא ליד העיר דמשק. גורמים רשמיים בסוריה האשימו את ארגון "המדינה האסלאמית" במעשה. דובר צבאי טורקי מסר על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית שנערכה בסוריה באזור הגבול המשותף. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הצלחותיהם בקרבות קרקעיים נגד ארגון "המדינה האסלאמית" באזור העיר אל-ראקה, וכן על הצלחותיהם לנתק את הדרך הראשית על העיר הנמצאת בשליטת הארגון. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו באזור העיר דרעא. מקורות מקומיים נוספים על עשרות אזרחים סורים שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים במחוז חאלב מהלך היממה אחרונה. קרבות קשים עם נפגעים רבים מאוד היו גם בשטחים בהם שולטים הכוחות הכורדיים הפועלים בצפון-מזרח סוריה. ככול הידוע, בקרבות הללו נהרגו מפקדים בכירים בארגונים הכורדיים הנתמכים בידי ארה"ב.  דוברים רשמיים בכוחות הכורדיים מסרו כי מאז ה-1 ביוני 2016 נכבשו יותר מ-90 כפרים באזור העיר מנג'יב שהיו בידי ארגון "המדינה האסלאמית". לדבריהם, במהלך התקופה הנדונה נהרגו מאות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי בארה"ב אישר שהכוחות-הכורדיים זוכים להצלחות רבות בקרבות עם ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות ביטחוניים נוספים מסרו הארגון סובל במהלך השבוע האחרון מאבדות קשות ומאובדן של שטחים רבים בסוריה, בעיראק ובלוב.

Twin blasts kill 20 near Syrian capital

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-11 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזורים אחדים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים מסרו תיאורים קשים על הקרבות באזור העיר פלוג'ה ועל הפצצות, רצח מכוון ואונס של פליטים סונים המנסים לברוח מהעיר הנתקלים במיליציות השיעיות. מקורות אזרחיים נוספים מסרו שהצבא העיראקי כותש את העיר רחוב אחרי רחוב מתוך כוונה ברורה לחסל את הנוכחות הסונית בעיר. כמו כן נמסר שהצבא העיראקי פועל באופן הבא בידיעתה המלאה של ארה"ב ושל כוחות קואליציה המערבית הפועלת בעיראק. דוברים צבאיים נוספים בעיראק מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים בהפצצות אוויריות שהיו בעיר פלוג'ה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-11 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בקרבות קשים שהיו באזור העיר סירט בין הכוחות-המאוחדים של ממשלת לוב לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 12 חיילים, וכן כ-40 חיילים נוספים נפצעו בקרבות הללו במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בלוב מסרו שהחיילים הצליחו להיכנס לתוככי העיר וניהלו קרבות-רחוב עם אנשי הארגון. מקורות ביטחוניים בצרפת מסרו שכוחותיהם הנמצאים בלוב אינם משתתפים בקרבות אלא רק מסייעים לממשלה מבחינה מודיעינית. מקורות רפואיים רשמיים בלוב מסרו על הריגתם של 7 אזרחים ועל פציעתם של רבים נוספים מירי של רקטות ומרגמות שנורו לעבר העיר בנגאזי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור.
--
אפגניסטן – טרור – הטליבאן – המדינה האסלאמית: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-11 ביוני 2016 על הריגתם של 6 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפעולים במחוז ננגרהאר. דובר צבאי מסר על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך ההתקפה. דוברים צבאי נוסף באפגניסטן מסרו על הריגתם של יותר מ-10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-11 יוני 2016 על הוצאתם-להורג של 7 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה. השבעה הוצאו-להורג בחשד לשיתוף פעולה עם הצבא הקנייתי הפועל בסומליה ועם ארה"ב.
--
ניגריה – צ'אד – ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניז'ר ובצ'אד מסרו ב-11 ביוני 2-16 על הריגתם של יותר מ-130 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעולה צבאית משותפת של שתי המדינות עם הצבא הניגרי שפעלו באזור אגם צ'אד במהלך היומיים האחרונים. מקורות נוספים בצ'אד מסרו שהפעולה המשותפת באה בעקבות הצלחתו של ארגון "בוקו חראם" לכבוש עיירת גבול בניז'ר בשבוע שעבר.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-11 ביוני 2016 על הריגתו של קצין מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-11 ביוני 2016 על הריגתם של 13 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי על הריגתם של 2 חיילים טורקים בהתקפה של אנשי המחתרת הפועלת באזור.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: