Wednesday, June 22, 2016

טרור אסלאמי - 308 הרוגים ביממה האחרונה

70 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים בעיראק; 34 חיילים, 30 טרוריסטים מוסלמיים ו-29 אנשי מיליציה נהרגו בלוב;  30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 25 הרוגים בתימן; 25 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 16 הרוגים ברפובליקה של מרכז אפריקה; 6 חיילים נהרגו בירדן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 הרוגים בקמרון; שוטר נהרג במצרים; נער מוסלמי נהרג בשוגג מירי של חיילי צה"ל; 2,500 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקרב על פלוג'ה בחודש האחרון; 8,684 אזרחים נהרגו בסוריה בהפצצות אוויריות ב-20 החודשים האחרונים; 170 חיילים לובים נהרגו בקרב על העיר סירט;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בתימן, בלוב, סומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 308 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-21 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות קרקעיים והפצצות אוויריות שנערכו באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. דוברים רשמיים בסוריה מסרו על טרוריסטים מוסלמים רבים שנהרגו בקרבות המתנהלים במרחב הכפרי של העיר אל-ראקה, אולם מקורות אחרים מסרו על תבוסה קשה של הצבא הסורי בקרבות מול ארגון "המדינה האסלאמית" באזור זה. גורמים נוספים מסרו על נפגעים בקרבות ובתקריות שהיו באזור חאלב, חומס, לטקיה, דרעא, חלאב, דיר אל-זור וחסכה. כנראה שהתבצע טבח באזרחים בשני כפרים שנכבשו פעם נוספת בידי ארגון "המדינה האסלאמית" במחוז חאלב. מקורות באו"ם מסרו כי במהלך 5 שנות מלחמה בסוריה נהרגו כ-700 רופאים ועובדים רפואיים בהפצצות של המשטר הסורי. מקורות בארגונים סורים מסרו כי ב-20 החודשים האחרונים נהרגו 8,684 אזרחים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי. כמו כן נהרגו בהפצצות הללו 4,771 טרוריסטים מוסלמים ומורדים - מתוכם היו 2,414 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה".

Islam in Syria - Battles near Tabqah, west Raqqah - Daesh footage

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 ביוני 2016 על הריגתם של 35 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. גורמים צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על הריגתם של 2,500 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרב על העיר פלוג'ה שהיה במהלך החודש האחרון. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו שעד כה רק שליש מהעיר פלוג'ה שוחרר בידי הצבא העיראקי. ארגון "המדינה האסלאמית" מוציא-לפועל פיגועי-התאבדות נגד המיליציות השיעיות.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים של הממשלה המאוחדת בלוב מסרו ב-21 ביוני 2016 על הריגתם של 34 חיילים, וכן על הריגתם עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות יזומה שנערכה באזור העיר סירט במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים באזור מסרו שהצבא הלובי נערך לקראת הקרב הסופי נגד הארגון הפועל בעיר. גורמים ביטחוניים נוספים סמרו שבקרב על העיר סירט נהרגו 170 חיילים לובים במהלך השבועות האחרונים. עוד נמסר על הריגתם של 29 חברי מיליציה בעקבות התקפה של חמושים על מחסן נשק הנמצא באזור העיר טריפולי.
--
ירדן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בירדן מסרו ב-21 ביוני 2016 על הריגתם של 6 חיילים ועל פציעתם של 16 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור הגבול המשותף בין ירדן לסוריה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים ורשמיים בתימן מסרו ב-21 ביוני 2016 על הריגתם של 25 אזרחים ואנשי מיליציות בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית וכן בקרבות שהיו בדרום-מערב תימן. דוברים שיעים מסרו על הצלחות קרקעיות באזור זה נגד המיליציות הסוניות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 ביוני 2016 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית ייזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז הלמנד במחוז קונדוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-21 ביוני 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י במהלך היממה האחרונה.
--
הרפובליקה של מרכז אפריקה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים ברפובליקה של מרכז אפריקה מסרו ב-21 ביוני 2016 על הריגתם של 16 בני-אדם, ביומיים האחרונים, בסדרה של קרבות שפרצו פעם נוספת בין מוסלמים לנוצרים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב- 21 ביוני 2016 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בהפצצה אווירית שנערכה על שיירה של הארגון הפועל בצפון ניגריה.
--
קמרון – טרור: מקורות מקומיים בקמרון מסרו ב-21 ביוני 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי חמושים בלתי-מזוהים שפעלו באזור עיר הבירה. בשל הירי, נגרמה בהלה גדולה שגרמה למנוסתם של מאות בני-אדם.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-21 ביוני 2016 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון סיני. מקור אחר מסר שהירי התבצע בידי אנשים בלתי-מזוהים.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-21 ביוני 2016 על הריגתו של נער מוסלמי בן 15 מירי של חיילי צה"ל במהלך סדרה של פיגועים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בכביש 443 סמוך לבית-חורון. הנער נהרג בשל טעות בזיהוי במהלך פיגוע נגד ישראלים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: