Sunday, June 19, 2016

טרור אסלאמי - 248 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 52 הרוגים בעיראק; 35 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים ברפובליקה של מרכז אפריקה בקרבות בין מוסלמים נוצרים; 7 שוטרים נהרגו בניז'ר בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם"; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בשלושה חיסולים-ממוקדים אמריקאים בתימן; 4 הרוגים בסומליה; 3 חיילים נהרגו בלוב בהתקפה של מרגמות; שוטר נהרג בדארפור;  12 טרוריסטים מוסלמים נעצרו בבלגיה; 16 מטרות כורדיות הותקפו בידי טורקיה בדרום-מזרח המדינה; פיגועם וקרבות נוספים עם נפגעים היו בבנגלדש, בקשמיר, במאלי, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בתימן, במצרים, בלוב, בטורקיה, בסוריה, בלבנון, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 248 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה ומקורות בארגונים לזכויות-אדם מסרו ב-18 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו באזורים שונים רחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. ארגונים בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו 86 חיילים סורים ואנשי מיליציות פרו-ממשלתיות כולל 25 מאנשי "חיזבאללה" שנפגעו במהלך קרבות קשים שנערכו על שני כפרים, זייתן וחלסה, במחוז חאלב. הקרבות באזור נמשכו באופן אינטנסיבי לאורך ארבעת הימים האחרונים. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית צבאית שנערכה בסוריה במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי טורקי נוסף מסר על 48 מטרות טרור שהותקפו בסוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים רבים דיווחו על הרוגים נוספים באזור דרעא, באזור רמת הגולן הסורי, בחומס, בעיר חאלב, בדיר אל-זור, באל-ראקה, באל-חמה בצפון מחוז לטקיה.

Islam in Belgium - Belgium Police Arrest 12 Believed To Have Plotted New Terror Attacks

--
בלגיה – טרור: מקורות ביטחוניים בבלגיה מסרו ב-18 ביוני 2016 על מעצרם של 12 טרוריסטים מוסלמים המזוהים כנראה עם ארגון "המדינה האסלאמית" שתכננו לבצע סדרה ארוכה של פיגועי טרור במהלך משחקי אליפות-אירופה התקיימת בימים אלה בצרפת. דוברים ביטחוניים בבלגיה מסרו על פשיטה משטרתית שנערכה על יותר מ-40 בתים במהלך הימים האחרונים כדי לעצור את הטרוריסטים המוסלמים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-18 ביוני 2016 על הריגתם של 52 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים שהעיר פלוג'ה ננטשה בידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו ב-18 ביוני 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בשלושה חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בתימן בשבוע האחרון. כמו כן נמסר שהמיליציות השיעיות והמיליציות הסוניות החליפן ביניהן 192 שבויים משני הצדדים בעיר תעז.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-18 ביוני 2016 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של ירי מרגמות שנערכה באזור העיר בנגאזי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-18 ביוני 2016 על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה ארוכה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו בארבעה מחוזות ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 ביוני 2016 על הריגתם של 2 חיילים ושל 2 אזרחים בשתי התקפות טרור שנערכו בידי ארגון "אל-שבאב" והמליציות האסלאמיות החמושות הפועלות במרכז סומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-18 ביוני 2016 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מקומיים או בידי המיליציות האסלאמיות החמושות הפועלים באזור חבל דארפור.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניז'ר מסרו ב-18 ביוני 2016 על הריגתם של 7 שוטרים ועל פציעתם של 12 נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
הרפובליקה של מרכז אפריקה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים ברפובליקה של מרכז אפריקה מסרו ב-18 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות בין מוסלמים לנוצרים רחבי המדינה במהלך הימים האחרונים. כמו כן נמסר על עשרות בני-אדם שנחטפו, על ביזה וכן נמסר על מקרים אחדים של אונס נשים בידי אנשי המיליציות לאורך כל השבוע האחרון.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-18 ביוני 2016 על התקפות אוויריות שנערכו על 16 יעדים של המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. לא נמסר על נפגעים בקרב הלוחמים הכורדים. טורקיה ממשיכה להרוס בשיטתיות את הכפרים הכורדים בדרום-מזרח המדינה וזאת ללא שום קשר לפעילות של המחתרת הכורדית באזור.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: