Friday, June 10, 2016

טרור אסלאמי - 455 הרוגים ביממה האחרונה

200 הרוגים בסוריה; 100 טרוריסטים מוסלמים ו-43 חיילים נהרגו בסומליה; 70 הרוגים בעיראק; 15 הרוגים בלוב; 10 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בניגריה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 100 פיגועי טרור של ארגון "אל-קאעידה" היו במערב-אפריקה מתחילת 2016; צ'אד שלחה כ-2,000 חיילים לסייע לניז'ר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בניגריה, בסומליה, בלוב, בקשמיר, במאלי, במצרים, בסודאן, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 455 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה ומקורות בינלאומיים מסרו ב-9 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים קשים ובהפצצות אוויריות רחבות-היקף שנערכו בידי הצבא הסורי והכוחות הזרים הפועלים בסוריה. על-פי הערכות אחדות כ-130 מההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שנפגעו במהלך קרבות קשים שהיו בין הכוחות-הכורדיים לבין  אנשי ארגון :המדינה האסלאמית" באזור העיירה מנביג' הנמצאת בצפון-סוריה (בין חאלב לבין העיירה קובאני). כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-40 אזרחים בהפצצות נוספות שהיו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי טורקי מסר על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית שנערכה באזור הגבול המשותף. מקורות אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו על עשרות נפגעים נוספים בעיקר באזור העיר חאלב וכן באזור חומס, אל-חמה, דיר אל-זור, דרעא בצפון מחוז לטקיה.

Twin bombings kill dozens in Iraq's Baghdad

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-9 ביוני 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה רחבי סוריה. גרומים צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם על פציעתם של כ-100 נוספים בפיגועי-התאבדות שהתבצעו, בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", באזור העיר בגדאד לרגל חג הרמדאן.
--
מערב-אפריקה – ארגון "אל-קאעידה": מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-9 ביוני 2016 על יותר מ-100 פיגועי טרור שהתבצעו במערב-אפריקה מאז תחילת שנת 2016. בפיגועים הללו נהרגו עשרות רבות של בני-אדם. מרבית הפיגועים היו במאלי, אך גם בבורקינה-פאסו, ניז'ר ובחוף-השנהב.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-9 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם ועל פציעתם של יותר מ-100 נוספים בקרבות בין כוחות-הביטחון של לוב לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר מיסרטה. מקורות צבאים בלוב מסרו על הצלחות קרקעיות נוספות באזור העיר מיסרטה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו במהלך היממה אחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 ביוני 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז פקטיקה. בין ההרוגים היה מפקד בכיר ב"רשת חאקאני" המזוהה עם ארגון "הטליבאן" הפועל באפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב9 ביוני 2016 על הריגתם של 43 חיילי "האיחוד האפריקאי" מאתיופיה בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו נגד בסיס צבאי הנמצא במרכז סומליה. מקורות צבאיים רשמיים של "האיחוד האפריקאי" מסרו כי במהלך ההתקפה נהרגו יותר מ-100 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בידי חיילים אתיופים ששהו במחנה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים מקומיים בניגריה מסרו ב-9 ביוני 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו בידי מיליציות מוסלמיות שפעלו בצפון ניגריה ובמרכזה. כמו כן נמסר על התקפות טרור נגד חיילים ניגרים ונגד חיילים בניז'ר במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי רשמי בצ'אד מסר על שליחתם של כ-2,000 חיילים לניז'ר כדי לסייע במלחמה נגד ארגון "בוקו חראם".
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-9 ביוני 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במזרח המדינה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: