Wednesday, June 29, 2016

טרור אסלאמי - 436 הרוגים ביממה האחרונה

166 הרוגים בעיראק; 122 אזרחים, חיילים וטרוריסטים נהרגו בתימן ביומיים האחרונים; 50 הרוגים בסוריה; 44 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 38 אזרחים ו-3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים נהרגו בטורקיה בהתקפת טרור; 6 לוחמים כורדים ו-3 חיילים איראנים נהרגו בגבול עיראק-איראן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר בהיתקלות עם חיילים הודים; כהן-דת נהרג תאילנד מפיצוץ של מטען-חבלה; בקרבות בדרום-סודאן נהרגו יותר מ-4,000 בני-אדם בימים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בתימן, בסודאן, בלוב, במאלי, באלג'יריה, בקשמיר, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 436 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-28 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים נוספים מסרו על הריגתם של 19 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה אווירית נוספת של טורקיה שנערכה בצפון סוריה. במהלך היממה אחרונה נמסרו דיווחים סותרים על קרבות עם נפגעים באזור העיר חאלב, בחומס, באל-חמה, באזור דרעא ובצפון מחוז לטקיה. אולם, גורמים אחרים מסרו שלא היו אירועים מיוחדים במהלך היום באזורים הללו. מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו של צפויה בפעילות צבאית יוזמה רחבת-הקיף של הצבא הסורי באזור העיר חאלב ובאזור אל-רקה. מקורות רשמיים בלבנון מסרו על מעצרם של 103 סורים בעקבות סדרת פיגועי-ההתאבדות שהיו יממה קודם לכן בצפון לבנון ליד הגבול המשותף עם סוריה.

Islam in Turkey - Istanbul airport explosions: 38 dead, 150 injured Attacked By IS.

--
טורקיה – טרור: מקורות ביטחוניים ותקשורתיים בטורקיה מסרו ב-28 ביוני 2016 על הריגתם של 38 בני-אדם ועל פציעתם של 150 בני-אדם נוספים בהתקפה קטלנית מאוד של 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים שביצעו התקפה בשדה-התעופה הבינלאומי של איסטנבול. גורמים רשמיים בטורקיה האשימו את ארגון "המדינה האסלאמית" במעשה לרגל ציון שנתיים להקמתה של החליפות האסלאמית ולרגל חג הרמדאן. כל הטיסות מאיסטנבול בוטלו בשל ההתקפה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 ביוני 2016 על הריגתם של 166 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי נוסף הדגיש שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות רפואיים בתימן מסרו ב-28 ביוני 2016 על הריגתם של 43 בני-אדם ועל פציעתם של כ-100 נוספים בפיגועי-התאבדות שהתבצעו ב-27 ביוני בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיירה מוקאלה. גורמים נוספים מסרו שהיו 7 מוקדים של פיגועים ברחבי העיירה. כמו כן נמסר כי במהלך היום של ה-28 ביוני נהרגו 80 בני-אדם נוספים בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות, בקרבות ובפיגועי טרור שהתבצעו ברחבי תימן. בין ההרוגים היו לפחות 37 אזרחים שנפגעו בהפצצה אווירית של סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 ביוני 2016 על הריגתם של 44 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה ביממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-28 ביוני 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י.
--
דרום-סודאן -  מלחמת-אזרחים: מקורות בינלאומיים מסרו ב-28 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-4,000 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים שפרצו ביוזמת הצבא הנאמן לממשלה המרכזית בעיר "וואיו" שהיא העיר השנייה בגודלה במדינה. עשרות-אלפי תושבים נמלטו בשל הקרבות. גורמים אחרים מסרו על מאות הרוגים בקרבות הללו.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-28 ביוני 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-28 ביוני 2016 על הריגתו של אימאם מקומי ועל פציעתם של 7 נוספים בסדרה של פיצוצים של מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
איראן – כורדים – עיראק: מקורות רשמיים באיראן מסרו ב-28 ביוני 2016 על הריגתם של 6 מאנשי המחתרת הכורדית וכן על הריגתם של 3 חיילים איראנים בעקבות ניסיון לבצע חדירה לשטח האיראני דרך הגבול המשותף עם עיראק. מקורות צבאיים באיראן מסרו שהאירוע החל ב-26 ביוני 2016 עם הריגתם של 5 מאנשי המחתרת – מתוך 11 – שהצליחו לחדור לשטח האיראני. לאחר מרדף ממושך, נמסר על הריגתם של השישה הנותרים. באירוע כולו נהרגו 11 לוחמים כורדים ו-3 חיילים איראנים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: