Tuesday, June 14, 2016

טרור אסלאמי - 284 הרוגים ביממה האחרונה

149 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים באפגניסטן; 11 הרוגים במאלי; 10 הרוגים בלוב; 5 לוחמים כורדים נהרגו באיראן; 3 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בסודאן; קצין משטרה בכיר, אשתו וטרוריסט מוסלמי נהרגו בצרפת; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסודאן, בניגריה, בלוב, במאלי, בלבנון, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בפיליפינים, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 284 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-13 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה אחרונה במקומות רבים ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו שכמחצית מההרוגים היו אזרחים שנפגעו בהפצצות אוויריות קשות מאוד שהיו במחוז אידליב. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים גם באזור אל-ראקה, דיר אל-זור, חומס, חאלב ומחוז דרעא. דובר צבאי רמשי בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד במהלך התקפה אווירית יזומה שנערכה על אחד מהכפרים הנמצאים במחוז חאלב. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי סוריה על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בהתקפה שנערכה באזור קונייטרה.  דובר צבאי טורקי מסר על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה טורקית שנערכה באזור הגבול המשותף עם סוריה. כמו כן נמסר מפי מקורות תקשורתיים בטורקיה על ניסיון התנקשות בעיתונאי סורי אנטי ארגון "המדינה האסלאמית" בידי 2 טרוריסטים מוסלמים, רכובים על אופנוע, שפעלו בדרום-מזרח טורקיה. העיתונאי נורה בראשו, אך לא נמסר אם נשקפת סכנה לחייו.

Islam in France - French police couple killed in stabbing attack near Paris
--
צרפת – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בצרפת מסרו ב-13 ביוני 2016 על הריגתם של קצין משטרה בכיר ואשתו בידי טרוריסט מוסלמי שפעל בהשראת ארגון "המדינה האסלאמית" שלקח אחריות למעשה. הטרוריסט המוסלמי נהרג מירי של אנשי כוחות-הביטחון. גם זו מתנה של המוסלמים לצרפת לרגל חג הרמדאן.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-13 ביוני 2016 על הריגתם של 149 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים  בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בעיראק מסרו על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר רמאדי. כמו כן נמסר על הריגתם של 37 חיילים ואנשי המיליציות השיעיות בשתי התקפות שנערכו בבייג'י ובפלוג'ה. מקור רשמי מסר על הריגתם של 33 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" באזור העיירה אל-דוליימי.
--
איראן – כורדים – טורקיה: מקורות צבאיים באיראן מסרו ב-13 ביוני 2016 על הריגתם של 5 לוחמים כורדים מהמחתרת הכורדית בפעילות צבאית של משמרות מהפכה הפועלות באזור הגבול המשותף עם טורקיה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בלוב מסרו ב-13 ביוני 2016 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות שהיו באזור הערים סירט, טריפולי ובנגאזי.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מכל הארגונים הפועלים ברחבי המדינה. בין היתר נמסר על חילופי-אש עם הרוג אחד בגבול אפגניסטן-פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-13 ביוני 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציות מוסלמיות חמושות לבין כוחות-הביטחון של סומליה הפועלים במרכז המדינה.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-13 ביוני 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בדרום סודאן.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-13 ביוני 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון של מאלי לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" הפועלים בצפון מאלי. מקור אחר ציין שהקרבות פרצו ביוזמתן של מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון מאלי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: