Thursday, June 9, 2016

טרור אסלאמי - 325 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בעיראק; 42 הרוגים בסומליה; 20 הרוגים בתימן; 18 טרוריסטים מוסלמים, 12 אזרחים ו-11 חיילים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בקמרון בהתקפה של ארגון "בוקו חראם"; 5 הרוגים בטורקיה מפיצוץ של מכונית-תופת; 4 בני-אדם נהרגו בפקיסטן; 4 חיילים סודאנים נהרגו בדארפור; 4 ישראלים נהרגו בפיגוע טרור אסלאמי בתל-אביב; קצין נהרג במצרים מפיצוץ של מטען-חבלה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים ביו בתימן, בסודאן, בניגריה, בלוב, בקשמיר, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 325 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-8 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים רשמיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים במחוז חאלב, בדמשק, בדיר אל-זור, באל-חמה ובחומס. גורמים אזרחיים בחאלב מסרו על הריגתם של 14 בני-אדם בהפצצה אווירית של הצבא הסורי. מקורות כורדיים מסרו על הצלחותיהם בקרבות קרקעיים מול ארגון "המדינה האסלאמית" באזור העיר אל-ראקה. גורמים מקומיים בסוריה דיווח במהלך הימים האחרונים על הצלחותיהם של הכוחות-הכורדיים באזור בהשוואה לכישלונות של הצבא הסורי מול כל ארגוני הג'יהאד הפועלים בסוריה. גורמים ביטחוניים בטורקיה הביעו חשש כבד מאוד מהשתלטותם של הכורדים על אזורים רבים הנמצאים בגבול סוריה-טורקיה. לדעתם, שליטה כזו תיצור מדינה כורדית, דה-פקטו, שתגביר את שאיפותיה של המחתרת הכורדית בטורקיה ליצור רצף טריטוריאלי-כורדי בין טורקיה לסוריה. טורקיה הביעה בחודשים האחרונים את חששה מיצירתה של ישות-מדינית כורדית, בתמיכת המערב, בדומה לאוטונומיה הכורדית בצפון-עיראק. דוברים אחדים הפועלים בשם הארגונים הכורדים הפועלים בסוריה, טענו שלפי-שעה הם עסוקים במלחמה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ולא בהרחבת שטחיהם לתוך טורקיה. אולם, גם אם קיימת תוכנית כזו, הפיצול הכורדי הוא כל כך עמוק עד שקשה לבסס איזושהי הערכה עתידית בנוגע להסכמה רחבה וגורפת של כל הארגונים הכורדיים הפועלים בסוריה, בטורקיה ובעיראק.

Five killed in Turkey car bomb

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-8 ביוני 2016 על הריגתם של 100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי עיראק – בעיקר נגד ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק. כמו כן נמסר מפי גורמים מקומיים שארגון המדינה האסלאמית" הוציא-להורג 65 בני-אדם בעיר מוסול. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על הריגתם של 45 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך ניסיון לערוך התקפה על מתחם צבאי עיראקי הנמצא באזור העיר מוסול. מקורות רפואיים בעיראק מסרו על פציעתם של יותר מ-1,000 חיילים עיראקים בקרב על פלוג'ה עד כה. קרבות קשים עם נפגעים רבים היו גם במחוז סלאח א-דין. גורמים צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 22 לוחמים מהמחתרת הכורדית בהפצצה אווירית שנערכה בצפון עיראק.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים ישראל מסרו ב-8 ביוני 2016 על רציחתם של 4 אזרחים ישראלים ועל פציעתם של 11 אזרחים נוספים בפיגוע טרור אסלאמי שהתבצע במרכז תל-אביב בידי 2 טרוריסטים מוסלמים שהגיעו מהעיירה יטא הנמצאת ליד העיר חברון. 2 הטרוריסטים המוסלמים נלכדו בידי כוחותינו שהיו במקום. בעזה ובערים מוסלמיות נוספות ביהודה ושומרון הביעו שמחה על הריגתם של האזרחים הישראלים בתחילתו של חג הרמדאן. מקורות צבאיים מסרו כי על העיירה יטא הוטל סגר מתוך כוונה לבצע מעצרים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-8 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-20 שכירי-חרב מהמיליציות הסוניות הפועלות באזור מחוז בייד'ה נגד המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן. מקורות מקומיים מסרו שהמיליציות הסוניות נכשלו בקרב קרקעי באזור שנועד לכבוש מתחמים חשובים במחוז.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 ביוני 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה במחוז חוסט. כמו כן נמסר על הריגתם של 11 חיילים אפגאנים וכן על הריגתם של 12 אזרחים בשתי התקפות טרור קשות נערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. דובר צבאי רשמי באפגניסטן מסר על הריגתו של מפקד ארגון "המדינה האסלאמית" במחוז ננגרהאר יחד עם 5 מאנשיו בהפצצה אווירית של הצבא האפגאני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים מקומיים בפקיסטן מסרו ב-8 ביוני 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה אחרונה בעיקר במחוז בלוצ'יסטן. מקורות ביטחוניים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-8 ביוני 2016 על ירידה של יותר מ-80 אחוזים בפיגועי טרור ברחבי המדינה מאז ה-16 בדצמבר 2014. במהלך התקופה הנדונה נהרגו יותר מ-2,400 טרוריסטים מוסלמים וכ-7,000 נוספים נעצרו בידי כוחות-הביטחון. מקורות מקומיים בפקיסטן מסרו במהלך החודשים האחרונים על הריגתם של אלפי אזרחים חפים-מפשע בהתקפות יזומות של הצבא הפקיסטני בעיקר לאחר הטבח בבית-הספר שהתרחש בעיר פשוואר, ב-16 בדצמבר 2015, שבמהלכו נרצחו יותר מ-130 תלמידים בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני". 
--
סומליה – אתיופיה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-8 ביוני 2016 על הריגתם של 42 אזרחים בהתקפה של עשרות טרוריסטים חמושים שחדרו לסומליה מאתיופיה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בחבל דארפור מסרו ב-8 ביוני 2016 על הריגתם של 3 חיילים סודאנים בהתקפה של אנשי המחתרת הפועלת באזור חבל דאפור.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים קמרון מסרו ב-8 ביוני 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שחדרו לקמרון המגבול המשותף עם ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-8 ביוני 2016 על הריגתו של קצין במהלך ניסיון לפרק פצצה שהוטמנה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-8 ביוני 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם – כולל 2 שוטרים – מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד מתחם משטרתי בידי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: