Sunday, June 5, 2016

טרור אסלאמי - 632 הרוגים ביממה האחרונה

375 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בסוריה; 32 חיילים נהרגו בניז'ר בהתקפה של ארגון "בוקו חראם"; 25 חיילים נהרגו בסודאן; 17 אזרחים נהרגו בתימן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 12 הרוגים באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 שוטרים הודים נהרגו בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בלוב, בניגריה, במאלי, בסודאן, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בלבנון, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 632 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות אזרחיים בסוריה ומחוצה לה מסרו ב-4 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-150 אזרחים, חיילים סורים, טרוריסטים מוסלמים, מורדים סונים ואנשי הכוחות הכורדיים ביום של קרבות קשים היו ברוב האזורים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים רבים בסוריה מסרו שהאירוע המרכזי של היממה האחרונה היה כניסתו של הצבא הסורי למחוז אל-ראקה בסיוע אווירי מסיבי של רוסיה, וכן התקפותיהם של הכורדים בצפון מחוז אל-ראקה בסיוע אווירי אמריקאי. סביר להניח שמספר ההרוגים גבוה בהרבה לאור ההודעות של הארגונים השונים הפועלים ברחבי סוריה. כך למשל גורמים מקומיים מחוז חאלב מסרו על הריגתם של יותר מ-60 חיילים סורים בקרבות שהיו במחוז במהלך היממה האחרונה.  כמו כן נמסר מפי דובר צבאי טורקי על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית טורקית שנערכה באזור הגבול המשותף. מקורות מקומיים לא רשמיים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים גם באזור דרעא, דיר אל-זור, חומס ובצפון מחוז לטקיה. מקור צבאי רשמי בסוריה מסר על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים קרבות שהיו באזור העיר אל-חמה. מקורות ברוסיה מסרו על הריגתם של עשרות אזרחים בהתקפה של מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" על העיר חאלב.

Islam in Syria - Bloodshed

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-4 ביוני 2016 על הריגתם של 375 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו בידי הקואליציה האמריקאית הפועלת בעיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם הרוגים רבים מאוד באזור העיר פלוג'ה וכן ב-20 יישובים נוספים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי נוסף מסר על הריגתם של 250 טרוריסטים מוסלמים מקרב אחד שנערך במחוז אל-אנבר. גם במהלך היממה האחרונה התבצעו פיגועי התאבדות באזור העיר בגדאד שגרמו להרוגים נוספים. כל הארגונים הלוחמים בעיראק מסרו במהלך היממה האחרונה על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו ברחבי עיראק. מקורות מקומיים עיראק טענו שהמיליציות השיעיות רצחו 31 אזרחים מערבית לעיר פלוג'ה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו באזור העיר מוסול. דובר צבאי נוסף מסר על הריגתם של כ-30 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו באזור העיירה היט.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים מסרו ב-4 ביוני 2016 על הריגתם של 17 אזרחים בהתקפת רקטות של ארגונים טרור שיעים שפעלו באזור העיר תעז. גורמים נוספים מסרו על הפגנות של שיעים נגד "התוקפנות הסעודית" שנערכה באזור העיר צנעא.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-4 ביוני 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. מקורות נוספים מסרו כי במהלך החודש האחרון נהרגו יותר מ-100 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסולים-ממוקדים אמריקאים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים אזרחיים באפגניסטן מסרו ב-4 ביוני 2016 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של פעולות טרור ובהתקפות צבאיות יזמות של הצבא האפגאני שנערכו במחוזות אחדים ברחבי המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 ביוני 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בקרב יריות שפרץ בין כוחות-הביטחון לבין חוליית טרור שפעלה באזור העיר קוויטה.
--
סודאן – קורדופן: מקורות תקשורתיים במחוז קורדופן מסרו ב-4 ביוני 2016 על הריגתם של 25 חיילים סודאנים בהתקפה של מורדים מקומיים הפועלים בדרום המחוז המבקש להתנתק מסודאן האסלאמית של ממשלת חרטום. הארגון הצבאי של "תנועת השחרור העממית הסודאנית" אחראי להריגתם של מאות רבות של חיילים סודאנים מאז שנת 2013.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניז'ר מסרו ב-4 ביוני 2016 על הריגתם של 32 חיילים ניז'רים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו מאזור הגבול המשותף עם ניגריה. גורם רשמי בניז'ר מסר על טרוריסטים מוסלמים שנהרגו בהתקפה, אך הוא לא ציין את מספר המדויק של ההרוגים.
--
הודו – טרור אסלאמי- קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-4 ביוני 2016 על הריגתם של 2 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שנערכה באזור חבל קשמיר ההודי. ביומיים האחרונים נהרגו 5 מאנשי כוחות-הביטחון של הודו בחבל קשמיר בפעולות טרור אסלאמיות.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: