Monday, June 27, 2016

טרור אסלאמי - 476 הרוגים ביממה האחרונה

160 הרוגים בסוריה; 131 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 112 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים נוספים בתימן; 14 אזרחים ו-4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה בהתקפה של ארגון "אל-שבאב"; 14 הרוגים במאלי; 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה;  5 לוחמים כורדים נהרגו בגבול עיראק-איראן; 3 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתאילנד, בקשמיר, בקווקז, בלוב, בסומליה, בתימן, בסודאן, בניגריה, במאלי, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 476 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה וארגונים לזכויות-אדם מסרו ב-26 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-160 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים נוספים בסוריה מסרו שמרבית ההרוגים היו באזור דיר אל-זור בהפצצה רוסית על מתחמים הקשורים לארגון "המדינה האסלאמית" שבמהלכה נהרגו לפחות 90 בני-אדם במהלך היומיים האחרונים. מוקד שני של קרבות קשים היה באזור העיר חומס במהלך קרבות בין ארגון "המדינה האסלאמית" לצבא הסורי שבמהלכם נהרגו לפחות 50 טרוריסטים מוסלמים וחיילים. כמו כן נמסר שארגון "המדינה האסלאמית" הוציא-להורג 5 פעילים תקשורתיים שפעלו באזור העיר דיר אל-זור. קרבות נוספים עם נפגעים היו גם באזור חאלב, אל-חמה, דרעא, אל-ראקה ובצפון מחוז לטקיה.

Islam in Somalia - At least 15 killed in Somalia hotel attack

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-26 ביוני 2016 על הריגתם של 112 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קשים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי רמשי בעיראק על שחרורה המלא של העיר פלוג'ה.  דוברים נוספים מסרו שבקרב על העיר פלוג'ה נהרגו יותר מ-1,800 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
איראן – כורדים – עיראק; מקורות ביטחוניים באיראן מסרו ב-26 ביוני 2016 על הריגתם של 5 לוחמים כורדים, מהמחתרת הכורדית, בהיתקלות שהייתה באזור הגבול המשותף בין איראן לעיראק. במהלך החודש האחרון שזה היה האירוע הקטלני השני בו מעורבים חיילים איראנים ולוחמים כורדים מהמחתרת הכורדית.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות רפואיים בתימן מסרו ב-26 ביוני 2016 על הריגתם של 25 בני-אדם נוספים בסדרה של  קרבות שהיו במחוזות תעז, באיידה ומאריב במהלך היממה האחרונה. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 55 בני-אדן נפצעו 70 בני-אדם נוספים בקרבות הללו.
--
אפגניסטן – טרור – המדינה-האסלאמית:  מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 ביוני 2016 על הריגתם של 131 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במבצע צבאי רחב-היקף שנערך במהלך היממה האחרונה במחוז ננגרהר. דוברים צבאיים הדגישו שהמבצע הצבאי נגד הארגון יימשך גם בימים הבאים.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-26 ביוני 2016 על הריגתם של 14 בני-אדם בהתקפה קשה מאוד של ארגון "אל-שבאב" שנערכה על בית-מלון הנמצא באזור העיר מוגדישו. עוד נמסר כי במהלך האירוע נלקחו גם בני-ערובה והתבצע פיגוע-התאבדות. מקור נוסף מסר ש-4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בהתקפה זו בידי כוחות-הביטחון של סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-26 ביוני 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי רמשי על שחרורם של כ-5,000 בני-אדם שהיו בידי ארגון "בוקו חראם".
--
מאלי – טרור אסלאמי-אתני: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-26 ביוני 2016 על הריגתם של 14 בני-אדם ועל פציעתם של כ-70 נוספים בסדרה של קרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז סומליה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-26 ביוני 2016 על הריגתם של 3 לוחמים כורדים מהמחתרת הכורדית בהפצצה אווירית שנערכה בדרום-מזרח טורקיה בשעות הערב של היממה הקודמת.
==

ד"ר יוחאי סלע


No comments: