Saturday, June 11, 2016

טרור אסלאמי - 365 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 60 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בסומליה; 20 הרוגים בלוב; 17 אזרחים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 16 טרוריסטים מוסלמים, 4 אזרחים ו-3 חיילים נהרגו באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקזחסטן; 3 לוחמים כורדים ו-2 מאבטחים נהרגו בטורקיה; 2 הרוגים בפקיסטן; ארגונים כורדים מזהירים שטורקיה "מסוכנת לתיירים"; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בבנגלדש, במאלי, בתימן, בלוב, בניגריה, בסומליה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 365 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-10 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה. מקורות נוספים ומקורות כורדיים מסרו שהכוחות-הכורדיים הצליחו לחסום את כל הגישות לעיר מנג'יב הנשלטת בידי ארגון "המדינה האסלאמית" כמו כן נמסר בהודעה שקווי האספקה לעיר מהגבול הטורקי גם הם נחסמו בידי הכוחות-הכורדיים הנתמכים בידי ארה"ב. עוד נמסר שבמסגרת הקרב על העיר מנג'יב, כוחות מיוחדים כורדיים בגיבוי של מטוסים אמריקאים ניתקו את העיירה ג'ראבולוס הנמצאת ליד הגבול המשותף עם טורקיה שהיוותה בסיס עיקרי לארגון "המדינה האסלאמית" לגיוסם של מתנדבים חדשים לארגון, וכן גם עורף אסטרטגי המספק ציוד חיוני לארגון הפועל בכל האזור כולל בעיר מנג'יב. מקורות מקומיים נוספים בסוריה מסרו על הגעת של אספקה חיונית בחסות האו"ם לעיירה דאריה – הנמצאת באזור דמשק- בפעם הראשונה מאז שהוטל עליה מצור בשנת 2012 בידי הצבא הסורי. ככול הידוע נותרו בעיירה לא יותר מ-8,000 תושבים. מקורות אחרים מסרו על כ-4,000 תושבים בלבד נותרו בעיירה.

More than 22 killed, 70 wounded, in two bombings in Baghdad

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בעיראק מסרו ב-10 ביוני 2016 על הריגתם של 130 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. הטלוויזיה העיראקית מסרה על פציעתו של אבו בכר אל-בגדאדי בהפצצה אווירית אמריקאית שנערכה בצפון עיראק. גורמים רשמיים בעיראק מסרו שהם אינם יכולים לאשר בוודאות את הידיעה הזו על פציעתו של בגדאדי. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו שהצבא העיראקי נמצא כ-3 ק"מ ממרכז פלוג'ה. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 10 לוחמים כורדים, מהמחתרת הכורדית, בהפצצה אווירית שנערכה בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בלוב מסרו ב-10 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים – בהפצצות קשות מאוד שנערכו על העיר סירט הנמצאת בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים של הכוחות-המשותפים בלוב מסרו על הצלחות קרקעיות נוספות בנגד הארגון הפעול באזור העיר. כמו כן נמסר שהנמל של העיר נמצא בשליטתם של הכוחות-המשותפים. דוברים צבאיים בלוב מסרו שהעיר סירט עומדת ליפול לידי כוחות-הצבא בקרוב מאוד. בינתיים, הכוחות הפועלים באזור נתקלים בהתנגדות עזה של אנשי הארגון כן בירי של צלפים הפרוסים בכל המרחב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 ביוני 2016 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" וכן על הריגתם של 3 חיילים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי המדינה. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במסגד מקומי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים במזרח אפגניסטן. כ-60 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 ביוני 2016 על הריגתם של טרוריסט מסולמי ושל אדם נוסף במהלך ניסיון לחטוף קצין מודיעין בכיר בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר לאהור.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאים בסומליה מסרו ב-10 ביוני 2016 על הריגתם של 60 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במהלך ההתקפה שנערכה יממה קודם לכן במרכז סומליה על בסיס צבאי בו שהו חיילים מאתיופיה. גורמים נוספים מסרו שבמהלך ההתקפה נהרגו לפחות 240 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי – ומחאה: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-10 ביוני 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. במהלך המבצע שוחררו יותר מ-190 בני-אדם שהוחזקו בידי אנשי הארגון. כמו כן נמסר מפי מקורות אזרחיים בניגריה על הריגתם של 17 אזרחים מירי של חיליים ניגרים במהלך הפגנות מחאה שנערכו בביאפרה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-10 ביוני 2016 על הריגתם של 3 לוחמים כורדים מהמחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 מאבטחים בהתקפה של אנשי המחתרת הפועלת באזור. ארגונים כורדים רדיקליים הזהירו ש"טורקיה מסוכנת לתיירים זרים" מתוך כוונה לפגוע כלכלית בטורקיה בעונה התיירותית הנוכחית.
--
קזחסטן – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בקזחסטן מסרו ב-10 ביוני 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגוני הג'יהאד בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר אקטובה. כל הארבעה היו מעורבים בפיגוע הקטלני שהיה ב-5 ביוני 2016 באזור העיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: