Friday, November 18, 2016

טרור אסלאמי - 235 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 22 הרוגים בניגריה; 15 הרוגים באפגניסטן; 12 חיילים נהרגו בלוב; 10 הרוגים בתימן; 4 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בבורמה, בבנגלדש, בקשמיר, בלוב, בסומליה, בתימן, בסודאן, בניגריה, בקמרון, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 235 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-17 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות ברוסיה מסרו שבין ההרוגים היו יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" שנפגעו בהפצצה אווירית ממשוכת שנערכה באזור מחוז אידליב. דוברים צבאיים ברוסיה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 3 מפקדים בכירים מקומיים. מקורות אזרחיים בחאלב מסרו על נפגעים רבים נוספים במהלך היממה האחרונה בהפצצות קשות של רוסיה וסוריה. כמו כן נמסר מפי גורמים מקומיים נוספים על הריגתם של עשרות בני-אדם בקרבות שהיו באזור חומס, אל-חמה, דרעא ובאזור לטקיה. דוברים צבאיים בסוריה מסרו על הצלחות נוספות של הצבא הסורי יחד עם ארגון "חיזבאללה" בקרבות שהיו באזור מערב העיר חאלב.

Rebels intensify fighting in Aleppo as Russia halts strikes in area for month

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-17 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו על הריגתם של יותר מ-300 שוטרים לשעבר בידי ארגון "המדינה האסלאמית" לפי כשלושה שבועות, דרומית לעיר מוסול
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו ליד הגבול המשותף עם תימן. מקורות שיעים מסרו שהפעולה הסעודית הייתה פעולת-תגמול על הריגתם של יותר מ-50 לוחמים סונים בהתקפה של המיליציות השיעיות.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-17 בנובמבר 2016 על הריגתם של 12 חיילים לובים בקרבות נגד טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר בנגאזי. מקורות צבאיים בלוב מסרו שהקרבות נמשכו יומיים רצופים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שבהתקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. בין ההרוגים היו לפחות 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במחוז ננגרהאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בנובמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות משטרתית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-17 בנובמבר 2016 על הריגתם של 22 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-17 בנובמבר 2016 על הריגתם של 4 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה - במבצע לעצירתם של פעילי המחתרת ואוהדיה הפועלים באזור.
==
ד"ר יוחאי סלע

No comments: