Monday, November 7, 2016

טרור אסלאמי - 327 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בתימן;  37 טרוריסטים מוסלמים וחייל אחד נהרגו בניגריה; 27 הרוגים בסומליה; 16 הרוגים באפגניסטן; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 2 טרוריסטים מוסלמים ושוטר נהרגו בפקיסטן; 2 חיילים הודים נהרגו בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בקשמיר, בפיליפינים, בתאילנד, בתימן, במאלי, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 327 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-6 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות טורקיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בהפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו בצפון סוריה. גורמים אזרחיים מסרו על הריגתם של 6 ילדים בהפצצות אוויריות או בהפגזות של הצבא הסורי שנערכו על יישוב הנמצא ליד העיר דמשק. גורמים אזרחים נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-50 אזרחים ברחבי סוריה בקרבות ובהפצצות אוויריות במהלך היממה האחרונה. קרבות עם נפגעים רבים היו בכל הערים המרכזיות של סוריה. הארגון הכורדי "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" המקבלים סיוע מארה"ב הודיע ב-6 בנובמבר 2016 על התחילתו של מבצע צבאי רחב-היקף לכיבושה של אל-ראקה הנשלטת בידי ארגון "המדינה האסלאמית".

US backed Syrian Democratic Forces begin operation involving 30,000 fighters to retake Raqqa

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-6 בנובמבר 2016 על הריגתם של כ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 21 בני-אדם בשני פיגועי-התאבדות שהתבצעו נגד יעדים שיעים הנמצאים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-6 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מרבית ההרוגים נפגעו בקרבות קרקעיים שהיו בין המיליציות השיעיות למיליציות הסוניות הפועלות ברחבי תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 בנובמבר 2016 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-6 בנובמבר 2016 על הריגתם של 2 חיילים בפעולה צבאית של הצבא הפקיסטני שפעל באזור בגבול המשותף בחבל קשמיר. בשבועות האחרונים שני הצבאות מנהלים קרבות יומיומיים באזור חבל קשמיר. מאז יולי 2016 נהרגו באזור זה בלבד יותר מ-150 בני-אדם. רובם נהרגו באזור חבל קשמיר ההודי. רבים מההרוגים היו אזרחים שנפגעו מירי של חיילים הודים שפעלו נגד מתפרעים מוסלמים אלימים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-6 בנובמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים, וכן על הריגתו של שוטר אחד בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים שפעלו במחוז חייבאר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-6 בנובמבר 2016 על הריגתם של 37 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. דוברים צבאיים מסרו שבמהלך המבצע נחשפו מצוברי נשק של הארגון. עוד נמסר כי במהלך הפעולה נהרג חייל אחד.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-6 בנובמבר 2016 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-6 בנובמבר 2016 על הריגתם של 24 בני-אדם בסדרה של קרבות בין שתי מיליציות חמושות הפועלות במרכז סומליה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסט מוסלמי מתאבד מארגון "אל-שבאב" שפעל באזור העיר מוגדישו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: