Tuesday, November 29, 2016

טרור אסלאמי - 350 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; 20 הרוגים בסומליה; 20 הרוגים בתימן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 5 הרוגים בצ'אד; 3 הרוגים בפקיסטן; 3 חיילי או"ם נחטפו בדארפור; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בתאילנד, בקשמיר, בקווקז, בלוב, בסומליה, בתימן, במאלי, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 350 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-28 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים מקומיים בעיר חאלב מסרו שהצבא הסורי הצליח להשתלט על אזורים נוספים במזרח חאלב תוך כדי הפצצות אוויריות מסיביות שהיו במהלך היומיים האחרונים. אלפים מתושבי העיר חאלב נמלטו בימים האחרונים. דוברים נוספים מסרו על הפצצות קשות מאוד באזור אידליב במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הפצצות כבדות של הקואליציה המערבית שפעלה באזור העיר אל-ראקה. מקורות מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים בחומס, בדיר אל-זור, בדרעא ובצפון סוריה לאורך הגבול עם טורקיה. מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה רוסית שנערכה בדיר אל-זור. חיל-האוויר הישראלי ערך התקפה אווירית קשה נגד יעדי טרור המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" באזור רמת-הגולן הסורי.

 Aleppo - Syria

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-28 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו באזור העיר מוסול יותר מ-130 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". 2 קברים-המונים של יזידים התגלו באזור סינג'אר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן נגד יעדים של הקואליציה השיעית. מקורות שיעים מסרו על הרוגים רבים בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו בצפון תימן.
--
אפגניסטן – טרור – המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 בנובמבר 2016 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז ננגרהאר. כמו כן נמסר על מעצרם של 2 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים חברי הארגון שתכננו לבצע פיגוע-המוני באזור העיר קאבול.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן ובפקיסטן מסרו ב-28 בנובמבר 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז ננגרהאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 בנובמבר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם – כולל שוטר אחד – מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו ברחבי פקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-28 בנובמבר 2016 על חטיפתם של 3 חיילי או"ם בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-28 בנובמבר 2016 על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון ניגריה. מקור אחר מסר שההרוגים נפגעו במהלך התקפה של הארגון שנכשלה. מקור נוסף מסר על כ-30 טרוריסטים מוסלמים הרוגים.
--
צ'אד – טרור אתני:מקורות תקשורתיים בצ'אד מסרו ב-28 בנובמבר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בעיר הבירה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 בנובמבר 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם בקרבות קשים שהיו במרכז סומליה בין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" לבין מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות באזור. כמו כן נמסר על עשרות רבות של פצועים בקרבות הללו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: