Sunday, November 13, 2016

טרור אסלאמי - 421 הרוגים ביממה האחרונה

230 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 52 הרוגים בפקיסטן מפיצוץ של מטען-בחבלה; 22 נוצרים נרצחו בניגריה בידי טרוריסטים מוסלמים; 16 טרוריסטים מוסלמים ו-4 אמריקאים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בתימן; חייל נהרג בקשמיר; ממשלת פקיסטן מעוניינת בהתערבותו של טראמפ במשבר הקשה בחבל קשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בצ'אד, בקמרון, במאלי, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 421 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-12 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים נוספים מסרו על הפצצות כבדות שנערכו עלה עיר אל-ראקה שבמהלכה נהרגו יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גם במהלך היממה האחרונה נמסר מפי גורם צבאי רשמי בסוריה על הצלחות קרקעיות נוספות של הצבא הסורי באזור העיר חאלב. דוברים נוספים מסרו על עשרות רבות של נפגעים בקרבות שהיו בכל הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה.

UN says Daesh has killed dozens of civilians in Mosul this week

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-12 בנובמבר 2016 על הריגתם של 230 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהללך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים נוספים מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" איבד כ-3,500 מאנשיו מאז שהחלה ההתקפה על העיר מוסול. טורקיה תקפה מטרות של המחתרת הכורדית בצפון עיראק ונמסר על הריגתם של לפחות 6 לוחמים כורדים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-12 בנובמבר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר תעז בין המיליציות השיעיות למליציות הסוניות. כמו כן נמסר על קרבות והפצצות באזור צנעא, במחוז סעדה ובדרום-תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 בנובמבר 2016 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות ובפיגועי-טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 אמריקאים – שניים מהם חיילים – בפיגוע שהתבצע ליד מחנה צבאי של נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור:  מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-12 בנובמבר 2016 על הריגתם של 52 בני-אדם ועל פציעתם של יותר מ-100 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במקדש סופי הנמצא במחוז בלוצ'יסטן. מקורות נוספים מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" נטל אחריות למעשה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-12 בנובמבר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון לבין מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז סומליה. במהלך החודש האחרון נהרגו באזור זה עשרות רבות של בני-אדם כולל חיילים סומלים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי - ניז'ר – צ'אד: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-12 בנובמבר 2016 על הריגתם של 22 נוצרים במהלך הימים האחרונים בידי אנשי המליציות האסלאמיות החמושות משבטי הפולאני הפועלות בצפון ניגריה. כמו כן, מקורות צבאיים בניז'ר מסרו על קרבות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם", אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. מקורות צבאיים בצ'אד מסרו על כניעתם של מאות טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" יחד עם בני-משפחותיהם לידי הכוחות של צ'אד שפעלו בצפון המדינה. גם במקרה הזה לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-12 בנובמבר 2016 על הריגתו של חייל הודו מירי נוסף של חיילים פקיסטנים שפעלו באזור הגבול המשותף בחבל קשמיר. מאז חודש ילי 2016 נהרגו באזור זה בלבד כמעט 200 בני-אדם ונפצעו אלפים נוספים בקרבות ובפיגועי-טרור. ממשלת פקיסטן מסרה שהיא רוצה את התערבותו ותיווכו של טרמאפ במשבר הקשה בקשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: