Tuesday, November 8, 2016

טרור אסלאמי - 310 הרוגים ביממה האחרונה

160 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 12 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה;  11 הרוגים בדרום-סודאן; 7 הרוגים במאלי;  6 הרוגים באפגניסטן; 3 אזרחים נהרגו בקשמיר הפקיסטנית; אישה גרמניה נרצחה ובעלה נחטף בידי טרוריסטים מוסלמים בפיליפינים; 550 חיילים לובים נהרגו במערכה על העיר סירט מאז חודש מאי 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בתימן, בלוב, בסומליה, בסודאן, במאלי, בקמרון, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 310 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-7 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות אזרחיים נוספים מסרו שמרבית הנפגעים היו באזור העיר דרעא ובאזור מחוז חומס. דוברים מקומיים מסרו על הריגתם של עשרות בני-אדם – כולל חיילים סורים – בקרבות קשים שהיו באזור העיר דרעא. כמו כן, נמסר על קרבות עם עשרות נפגעים בשוליים הכפריים של מחוז חומס במהלך עימותים קשים בין הצבא הסורי ולטרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בצפון סוריה, באזור דמשק, בחאלב, באל-חמה, בדיר אל-זור, בתדמור ובלטקיה.

Syrian army advance towards western Aleppo

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-7 בנובמבר 2016 על הריגתם של כ-160 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים רשמיים נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-2,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" מאז שהחלה המערכה על העיר מוסול. מקורות כורדיים מסרו שכוחות הפשמרגה כבשו את העיירה בעשיקה הנמצאת צפונית מזרחית לעיר מוסול. גם הצבא העיראקי הודיע על גיבושה של עיירה נוספת ליד העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-7 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות נוספים מסרו שמרבית הנפגעים היו בדרום תימן בעקבות קרבות בין מיליציות שיעיות למיליציות סוניות.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-7 בנובמבר 2016 על הריגתם של כ-550 חיילים במהלך הקרבות שהיו באזור העיר סירט, מאז חודש מאי 2016, נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 בנובמבר 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי-ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" כמו כן נמסר על חטיפתה של עובד סיוע אוסטרלית בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קאבול.
--
פקיסטן – קשמיר – הודו: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 בנובמבר 2016 על הריגתם של 3 אזרחים בהפגזה של הצבא ההודי שנערכה על אזור חבל קשמיר הפקיסטני בתגובה להריגתם של חיילים הודים מירי של חיילים פקיסטנים.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-7 בנובמבר 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם – כולם אוהדי כדורגל – מירי של טרוריסטים מקומיים שפעלו באזור העיר ג'ובה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-7 בנובמבר 2016 על הריגתם של 7 חיילים ואזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד שיירה צבאית בצפון מאלי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-7 בנובמבר 2016 על הריגתם של 12 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-7 בנובמבר 2016 על הריגתה של אישה גרמניה ועל חטיפתו של בעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועלים בדרום הפיליפינים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: