Thursday, November 17, 2016

טרור אסלאמי - 526 הרוגים ביממה האחרונה

270 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בתימן; 32 הרוגים בסומליה; 24 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 7 טרוריסטים מוסלמים ו-6 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 2 חיילים ואזרח נהרגו באלג'יריה; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג בחיסול-ממוקד בלוב; שוטר נהרג בקשמיר; קצין בכיר מאוד נהרג בניגריה; אישה מוסלמית נהרגה מירי של שוטרים פלסטינים בשכם; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, בתימן, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 526 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-16 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בידי כל הכוחות-הזרים הפועלים בסוריה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על הפצצות ממושכות שהיו על העיר חאלב במהלך היממה האחרונה שבמהלכן נהרגו יותר מ-80 בני-אדם, וכן נמסר על קרבות עם נפגעים בחומס, בדרעא, בלטקיה, באידליב ולאורך הגבול המשותף עם טורקיה. דוברים צבאיים בסוריה מסרו על הצלחות קרקעיות ניכרות באזורים אחדים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה.

Iraqi forces attack Islamic State near Mosul, mortar strike hits family

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-16 בנובמבר 2016 על הריגתם של 270 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים ב-9 ישובים ברחבי עיראק. בין ההרוגים היו גם אזרחים רבים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-16 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-50 מאנשי המיליציות הפרו-סעודיות הפועלות ליד הגבול עם סעודיה. דוברים שיעים נוספים מסרו כי במהלך הקרבות נהרגו מספר לא יודע של חיילים סעודים.
--
לוב – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-16 בנובמבר 2016 על הריגתו של מפקד בכיר מאוד בארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום לוב. למרות שלא נמסר מי הגורם שביצע את החיסול, קיימת הערכה סבירה שארה"ב אחראית לכך.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-16 בנובמבר 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע במשרד-ההגנה האפגאני הנמצא בעיר קאבול. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-16 בנובמבר 2016 על הריגתו של שוטר בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים ב"איחוד האפריקאי" מסרו ב-16 בנובמבר 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה. כמו כן נמסר על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של קרבות בין כוחות-הביטחון של סומליה לבין מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-16 בנובמבר 2016 על הריגתו של קצין בכיר מאוד מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. זהו הקצין הבכיר השלישי המחוסל בידי טרוריסטים מוסלמים בצפון ניגריה בשבועות האחרונים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים בצפון-אפריקה מסרו ב-16 בנובמבר 2016 על הריגתם של 2 חיילים ואזרח בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים כנראה עם ארגון "המדינה האסלאמית". שני החיילים נרצחו על-ידי חיתוך גרונם, ולאחר מכן גופותיהם הוצתו בידי הטרוריסטים מוסלמים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-26 בנובמבר 2016 על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
הרשות הפלסטינית – טרור: מקורות תקשורתיים ברשות הפלסטינית מסרו ב-16 בנובמבר 2016 על הריגתה של אישה מוסלמית במהלך קרבות בין שוטרים של הרשות לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור שכם.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: