Tuesday, November 22, 2016

טרור אסלאמי - 312 הרוגים ביממה האחרונה

132 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 42 טרוריסטים מוסלמים ו-32 אזרחים נהרגו בפקיסטן; 15 לוחמים שיעים ו-9 חיילים נהרגו בתימן; 5 חיילים ואזרח אחד נהרגו במאלי; 3 חיילים נהרגו בלוב; 2 שוטרים נהרגו בסומליה; חייל נהרג בפקיסטן; חייל נהרג בקשמיר ההודית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בקמרון, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 312 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-21 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שהיו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים במזרח העיר חאלב, בעיירה דומא, באזור דמשק, בדרעא, בג'יסר אל-סוג'ור, באל-ראקה, בחסכה, בחומס, באידליב, באל-חמה ובצפון מחוז לטקיה. דוברים צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים בהפצצות אוויריות שנערכו במזרח העיר חאלב. מקורות צבאיים נוספים מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-80 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שנמשכו ביומיים האחרונים באזור חאן שייח' הנמצא מערבית לעיר דמשק. מקורות ממשלתיים בסוריה דחו את ההצעה שהעיר חאלב תתנהל באופן עצמאי כאוטונומיה בסיוע ארגונים בינלאומיים. מקורות נוספים מסרו שהמצב במזרח חאלב קריטי בשל ההפצצות הכבדות על בתי-החולים שהיו בימים האחרונים. באזור זה לא נותר בית-חולים כלשהו המסייע לאזרחים הפצועים.

Afghanistan Kabul mosque suicide attack kills dozens

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-21 בנובמבר 2016 על הריגתם של 132 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות מדיניים רשמיים בטורקיה מסרו שהצבא הטורקי חיסל כ-700 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בעיראק. מקורות נוספים בעיראק מסרו שהמיליציות השיעיות הצליחו להשתלט על אזורים נוספים באזור מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן סמרו ב-21 בנובמבר 2016 על הריגתם של 15 מאנשי המיליציות השיעיות, כן על הריגתם של 9 חיילים בסדרה של קרבות קשים היו במהלך היממה האחרונה באזור העיר תעז. כמו כן נמסר על הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו על העיר צנעא במהלך היממה האחרונה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-21 בנובמבר 2016 על הריגתם של 3 חיילים בקרבות שהיו נגד ארגון "המדינה האסלאמית" שהיו במערב לוב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בנובמבר 2016 על הריגתם של 42 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 32 אזרחים בפיגוע-התאבדות שהתבצע במסגד שיעי הנמצא בעיר קאבול.
--
פקיסטן – אפגניסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-21 בנובמבר 2016 על הריגתו של חייל פקיסטני מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-21 בנובמבר 2016 על הריגתו של חייל הודי מירי של הצבא הפקיסטני הפועל באזור הגבול המשותף העובר בחבל קשמיר.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 בנובמבר 2016 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים מאלי מסרו ב-21 בנובמבר 2016 על הריגתם של 5 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה". כמו כן נמסר על הריגתו של אזרח אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים. במאלי נערכות כרגע בחירות לרשויות המקומיות.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: