Saturday, November 5, 2016

טרור אסלאמי - 284 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 90 הרוגים בעיראק; 45 הרוגים באפגניסטן; 15 מאנשי המחתרת הכורדית ו-9 אזרחים נהרגו בטורקיה; 10 הרוגים בתימן; 6 הרוגים בסומליה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 3 חיילים אמריקאים נהרגו בירדן; 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בלוב, במאלי, בניגריה, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; 284 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-4 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דובר של אחד מארגוני המורדים בסוריה מסר על הריגתם של עשרות חיילים סורים בקרבות שהיו באזור מחוז חאלב במהלך היומיים האחרונים. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות אוויריות שהיו בצפון-סוריה. מקורות נוספים מסרו על עשרות הרוגים נוספים בקרבות ובהפצצות שהיו בדיר אל-זור, חומס, דמשק, דרעא, אל-חמה וכנראה גם בצפון מחוז לטקיה.

Car bombing in Turkey kills 9 people

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-4 בנובמבר 2016 על הריגתם של 90 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזור העיר מוסול במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות סונים בעיראק מאשימים את המיליציות השיעיות בהתנהגות אלימה ואכזרית כלפי האוכלוסייה הסונית המתגוררת בכפרים שנכבשו בידי הצבא העיראקי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-4 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בין המיליציות השיעיות למיליציות הסוניות בדרום-תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-45 בני-אדם בסדרה של תקריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי המדינה. בין ההרוגים היו לפחות 30 אזרחים שנפגעו בהפצצה אמריקאית שנערכה באזור העיר קונדוז (ב-3 בנובמבר). כמו כן נמסר על הריגתם של 15 בני-אדם מפיצוץ של מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-4 בנובמבר 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות הפועלות במרכז סומליה. במהלך השבועות האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם בקרבות הללו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-4 בנובמבר 2016 על הריגתם של 2 טוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שהתכוונו לבצע פיגועי-התאבדות בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים - טרור: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-4 בנובמבר 2016 על הריגתם של 15 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים ארגון "המדינה האסלאמית" באזור העיר דיארבקיר.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-4 בנובמבר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון-הקווקז.
--
ירדן – ארה"ב: מקורות צבאיים בארה"ב מסרו ב-4 בנובמבר 2016 על הריגתם של 3 חיילים אמריקאים מירי של מאבטחים ירדנים בכניסה לבסיס צבאי. שלושת החיילים האמריקאים, שעסקו בהכשרה של חיילים ירדנים, נורו למוות כנראה משום שלא הספיקו לעצור במחסום שהיה ממוקם בכניסה למחנה הצבאי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: