Tuesday, November 15, 2016

טרור אסלאמי - 300 הרוגים ביממה האחרונה

140 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 20 שיעים נהרגו בניגריה בעימותים עם כוחות-הביטחון; 10 הרוגים בתימן; 7 חיילים פקיסטנים נהרגו בקשמיר; 6 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 2 חיילים נהרגו בסומליה; 4,527 בני-אדם נהרגו בסוריה בחודש אוקטובר 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בבורמה, בקשמיר, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, במאלי, בטוניסיה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 300 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-14 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו באזורים אחדים ברחבי סוריה. מקורות מקומיים נוספים בעיר חאלב מסרו על הפצצות כבדות מאוד שנערכו באזור מזרח חאלב במהלך היומיים האחרונים בידי הצבא הסורי. דוברים נוספים מסרו שהצבא הסורי החליט לרכז מאמץ ניכר אזור זה לקראת כיבושו המלא בידי המשטר הסורי. על-פי הערכות אחדות נמצאים בעיר חאלב כ-8,000 מורדים וטרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים, וכן כ-250,000 אזרחים. דוברים נוספים מסרו כי מאז ה-18 באוקטובר 2016 נהרגו בעיר חאלב יותר מ-500 בני-אדם. גורמים אזרחיים בסוריה מסרו כי במהלך חודש אוקטובר 2016 נהרגו ברחבי סוריה 4,527 בני-אדם.  מקורות אזרחיים נוספים מסרו על עשרות רבות של הרוגים בהפצצות אוויריות של רוסיה שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור חאלב ובמחוז אידליב.

SYRIA -  ALEPPO

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-14 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-140 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות ובהפצצות שהיו באזור העיר מוסול ובאזור דיאלה. כמו כן נמסר על פיגועי-התאבדות באזור דרום-בגדאד הנחשב לאזור שקט יחסית. פיגועי התאבדות נוספים עם הרוגים רבים היו בכרבלה ובפלוג'ה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-14 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בדרום-מערב תימן בין המיליציות הסוניות למליציות השיעיות הפועלות באזור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים במשרד הפנים האפגאני מסרו ב-14 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – קשמיר – הודו: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-14 בנובמבר 2016 על הריגתם של 7 חיילים בהפגזה של הצבא ההודי שפעל באזור הגבול המשותף בחבל קשמיר. דוברים צבאיים רשמיים בהודו מסרו כי הפעולה באה בתגובה להפרות רבות של הפסקת-האש שנחתה בין הצדדים וכן בשל תמיכתה של פקיסטן בארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים בקשמיר ההודית.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 בנובמבר 2016 על הריגתם של 2 חיילים בפיגוע שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו נגד מתחם צבאי הנמצא באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות מקומיים בניגריה מסרו ב-14 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם מארגונים שיעים רדיקאליים בעקבות עימותים אלימים עם כוחות-הביטחון של ניגריה שפעלו באזור העיר קאנו. על-פי הערכות אחדות, במהלך השנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם בעימותים הללו. הצבא הניגרי וממשלת ניגריה דחו את הטענה שלניגריה יש מדיניות מכוונת נגד בני-העדה השיעית. גורמים נוספים בניגריה האשימו את איראן בליבוי היצרים בין העדות המוסלמיות בניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-14 בנובמבר 2016 על הריגתם של 6 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות אווירית שנערכה באזור הגבול המשותף בין טורקיה לעיראק. מקור רשמי בטורקיה מסרו כי מאז יולי 2015 (המועד בו הסתיימה הפסקת-האש)  נהרגו כ-10,000 לוחמים כורדים וכ-800 חיילים ושוטרים בקרבות ובהיתקלויות עם המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: