Thursday, November 24, 2016

טרור אסלאמי - 320 הרוגים ביממה האחרונה

180 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 45 הרוגים בתימן; 14 חיילים ואזרחים נהרגו בקשמיר הפקיסטנית בהפגזה הודית; 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בניגריה; 3 חיילים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר ההודית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בניגריה, בסומליה, בתימן, בלוב, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 320 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-23 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד שנערך בסוריה ב-18בנובמבר 2016.  מקורות מקומיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור העיר חאלב, דרעא, חומס, אל-חמה, דמשק, אידליב, דיר אל-זור, אל-ראקה בצפון מחוז לטקיה. גורמים נוספים מסרו על הרוגים בהפצצות של רוסיה נערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה.

Islam in Yemen
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-23 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-180 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדים מסרו על הריגתם של לוחמי פשמרגה אחדים בקרבות שהיו באזור כירכוך.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן ומקורות בינלאומיים מסרו ב-23 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-45 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 בנובמבר 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ועל פציעתם של 20 נוספים בסדרה של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 בנובמבר 2016 על הריגתם של 14 חיילים ואזרחים בהפגזה קשה של הצבא ההודי שפעל נגד מטרות הנמצאות בקשמיר הפקיסטנית. במהלך ארבעת החודשים האחרונים נהרגו מאות בני-אדם באזור זה בלבד של הגבול המשותף בין שתי המדינות. מקורות צבאיים בהודו מסרו על הריגתם של 3 חיילים הודים, וכן על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בשתי תקריות שהיו במהלך היממה הקודמת בחבל קשמיר ההודי.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 בנובמבר 2016 על הריגתם של 4 מאבטחים של מתקן להפקת נפט בידי טרוריסטים מקומיים בלתי-מזוהים. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו אירועים רבים בהם נהרגו עשרות בני-אדם בידי גורמים וארגונים בלתי-מזוהים. גורמים רשמיים בניגריה מסרו כי בשלושת החודשים האחרונים נהרגו 128 שוטרים בידי טרוריסטים מוסלמים וחברי כנופיות אתניות הפועלות בניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: