Wednesday, November 16, 2016

טרור אסלאמי - 363 הרוגים ביממה האחרונה

200 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 31 הרוגים בניגריה;  20 הרוגים בתימן; 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן;  2 הרוגים בלוב; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; משטרת גרמניה ערכה פשיטה על כ-200 יעדים אסלאמיים ברחבי המדינה; הפסקת-אש בתימן החל מיום חמישי הקרוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, במאלי, בקשמיר, בניגריה, בסומליה, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 363 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-15 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים אזרחיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור העיר חאלב, וכי במהלך היממה האחרונה הצבא הסורי הפציץ מהאוויר 3 בתי-חולים. גורמים נוספים בסוריה מסרו על הפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו במהלך היממה אחרונה בצפון סוריה. עוד נמסר על קרבות עם נפגעים בחומס, באל-חמה, בדיר אל-זור, באל-ראקה, בתדמור, באזור דמשק, בצפון מחוז לטקיה ובדרעא. דוברים כורדיים מסרו על הריגתם של 167 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך השבוע האחרון בקרבות שהיו באזור העיר אל-ראקה. רוסיה הודיעה על מבצע צבאי גדול שהחל בחאלב, בחומס ובאידליב. מקורות ביטחוניים בגרמניה מסרו על מבצע משטרתי נרחב שנערך נגד מוסלמים החשודים בהשתייכות לארגונים אסלאמיים רדיקליים או כאלה החשודים בחברות בארגון "המדינה האסלאמית". לדברי המקורות, הפשיטה נערכה על כ-200 מתחמים ובתים הנמצאים ב-10 מדינות-מחוז רחבי גרמניה. עוד נמסר כי במהלך השנים האחרונות, כ-820 בעלי אזרחות גרמנית הצטרפו ללחימה בסוריה ובעיראק. 140 מהם נהרגו, וכ-420 עדיין נמצאים בסוריה ובעיראק. השאר, חזרו לגרמניה.  דוברים רשמיים בגרמניה מסרו שהמבצע הנוכחי הוא הגדול ביותר שנערך בגרמניה נגד ארגונים אסלאמיים מאז שנת 2001.

Islam in Germany

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-15 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי,טרור קשים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על הקרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי רשמי בעיראק מסר שהצבא העיראקי הצליח להשתלט על כשליש מהחלק המזרחי של העיר מוסול. דוברים צבאיים נוספים בעיראק מסרו על הריגתם של 955 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בדרום מחוז נינווה מאז ה-17 באוקטובר 2016.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-15 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות של סעודיה שנערכה על שיירות של אנשי מליציות שיעיות הפועלות במרכז תימן. מקורות מדיניים בתימן ובארה"ב מסרו על הסכם להפסקת-אש בין סעודיה לבין המליציות השיעיות שיחל היום חמישי הקרוב, ב-17 בנובמבר 2016.
--
לוב – מלחמת-אזרחים - טוניסיה: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-15 בנובמבר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר טריפולי. מקורות ביטחוניים בטוניסיה מסרו על חשיפתם של 3 מצוברי נשק ותחמושת של טרוריסטים מוסלמים שהתגלו באזור הגבול המשותף עם לוב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 בנובמבר 2016 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון אפגניסטן. דובר צבאי מסר שבין ההרוגים היו 2 מפקדים בכירים מאוד בארגון.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-15 בנובמבר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים שפעלו באזור חבל קשמיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 בנובמבר 2016 על הריגתם של 31 בני-אדם ועל פציעתם של עשרות רבות של אזרחים בהתקפה משלובת על 4 כפרים נוצרים שנערכה בידי המיליציות האסלאמיות החמושות משבטי הפולאני הפועלות באזור קאדונה. בין ההרוגים היו נשים, נשים בהריון וילדים
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: