Thursday, November 3, 2016

טרור אסלאמי - 411 הרוגים ביממה האחרונה

200 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 65 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  25 הרוגים בתימן; 13 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" נהרגו בפקיסטן; 8 טרוריסטים מוסלמים ו-4 חיילים ואזרח אחד נהרגו בסומליה; 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; פיגועים וקרבות וספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 411 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים ומקורות ערביים מסרו ב-2 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות ברוסיה מסרו שפוטין החליט על הפסקת-אש הומניטארית בעיר חאלב ביום שישי הקרוב למשך 10 שעות. גורמים אזרחיים נוספים מסרו על כ-32 משאיות אספקה שנכנסו לאזור העיר דרעא במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של עשרות לוחמים כורדים בפעולות צבאיות יוזמות של טורקיה שנערכו בצפון סוריה. דובר נוסף מסר על נפגעים רבים בהתקפות של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכו באזור העיר קמישלי. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על קרבות כבדים באזור דמשק ובאזור אל-חמה במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-2 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו על הריגתם של יותר מ-100 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרב אחד שהיה באזור העיר מוסול. דובר צבאי נוסף מסר על הפצצות כבדות שנערכו במרכז העיר מוסול במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים בעיראק מסרו שעד כה נהרגו כ-2,000 טרוריסטים מוסלמים בקרבות על העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-2 בנובמבר 2016 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. גורמים שיעים מסרו שמרבית ההרוגים היו בהפצצות סעודיות שנערכו על העיר תעז. כמו כן נמסר מפי דוברים שיעים על הצלחותיהם הקרקעיות באזור העיר תעז במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 בנובמבר 2016 על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז פקטיקה. דובר צבאי נוסף מסר על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במחוז ננגרהאר במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-2 בנובמבר 2016 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז פנג'אב. מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו שהתשעה תכננו לבצע פיגועים קשים נגד מתקנים מודיעיניים של הצבא הפקיסטני.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-2 בנובמבר 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שקרבות שהיו עם כוחות-הביטחון של סומליה בדרום המדינה. במהלך הקרבות נהרגו 4 חיילים. כמו כן נמסר על הוצאתו-להורג של אזרח סומלי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחשד לריגול עבור הממשלה הסומלית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-2 בנובמבר 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יוזמה שנועדה לחלץ אזרחים שהיו  מחוזקים בידי הארגון. במהלך הפעולה חולצו 36 בני-אדם – רובם נשים וילדים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-2 בנובמבר 2016 על הריגתם של 13 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר שהרמטכ"ל הטורקי וראש המודיעין הצבאי הטורקי נפגשו במוסקבה עם נציגים ביטחוניים בכירים על רקע המשבר בסוריה.  
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: