Sunday, November 6, 2016

טרור אסלאמי - 475 הרוגים ביממה האחרונה

320 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים באפגניסטן; 19 טרוריסטים מוסלמים ו-14 חיילים נהרגו בניגריה; 6 הרוגים בפקיסטן; 2 ילדים נהרגו בטורקיה מפיצוץ של מטען-חבלה; חייל טורקי נהרג בסוריה; חייל צרפתי נהרג במאלי; קצין בכיר מאוד נהרג במצרים ידי טרוריסטים מוסלמים; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 475 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-5 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בין הצבא הטורקי הפועל בצפון סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים ערביים מסרו שבקרבות הללו נהרגו מורדים אחדים מארגון פרו-טורקי. דוברים נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים בחאלב, בדמשק, בדרעא, בחומס, בלטקיה, בחסכה, באל-חמה ובאידליב. גורמים אזרחיים בעיר חאלב מסרו על הריגתם של אזרחים נוספים בהפצצות של רוסיה.

18 killed as roadside bombs hit Iraqi IDPs' convoy in North

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק ומקורות צבאיים מסרו ב-5 נובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-320 בני-אדם ביום נושף של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיקר בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים בעיראק מסרו על סדרה של פיגועי-התאבדות שהיו ברחבי עיראק שגרמו להרוגים רבים נוספים.
--
אפגניסטן – טרור – ארה"ב: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם – כולל אזרחים, חיילים וטרוריסטים מוסלמים – בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "אל-קאעידה" בפעילות אווירית יזומה שנערכה באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 בנובמבר 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם ועל פציעתם של 20 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במחוז בלוצ'יסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-5 בנובמבר 2016 על הריגתם של 14 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. בין ההרוגים היה מפקד בכיר מאוד בגזרת צפון ניגריה. דובר צבאי מסר שבהתקפה נהרגו גם 19 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות צבאיים בצרפת מסרו ב-5 בנובמבר 2016 על הריגתו של חייל צרפתי מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מאלי. בשנתיים האחרונות נהרגו במאלי 18 חיילים צרפתים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-5 בנובמבר 2016 על הריגתו של גנרל בצבא המצרי מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שארבו לו ליד ביתו בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-5 בנובמבר 2016 על הריגתם של 2 ילדים ועל פציתם של 8 בני-אדם נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-5 בנובמבר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות הביטחון של הודו הפועלים באזור חבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: