Wednesday, November 2, 2016

טרור אסלאמי - 461 הרוגים ביממה האחרונה

210 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" נהרגו בפיליפינים; 35 הרוגים בתימן; 20 הרוגים באפגניסטן; 19 הרוגים בקשמיר; 9 הרוגים מפיצוץ של מכונית-תופת בניגריה; 5 הרוגים בניז'ר; 2 אזרחים נהרגו מירי וקצין נהרג מפיצוץ של מטען-חבלה בפקיסטן; 5,561 בני-אדם נהרגו בעיראק במהלך חודש אוקטובר 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בקמרון, בניגריה, במאלי, בצ'אד, בסומליה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 461 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-1 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. דוברים כורדיים מסרו על התקפות אוויריות של טורקיה שנערכו בצפון סוריה שבמהלכן נהרגו או נפצעו עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. עוד נמסר מפי מקור כורדי על הריגתם של לפחות 4 חברי מיליציה פרו-טורקית בהתקפה שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בחאלב, בחומס, באידליב, בדיר אל-זור, בדרעא ובצפון מחוז לטקיה.

Syria: Syrian Army continue fight against rebels in western Aleppo

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-1 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-210 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות, בהוצאות-להורג ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 5,561 בני-אדם ברחבי עיראק במהלך חודש אוקטובר 2016. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו שהצבא העיראקי הגיע לאזור המזרחי של העיר מוסול. מקורות נוספים מסרו שהצבא העיראקי הצליח להשתלט על נקודות אסטרטגיות אחדות באזור.

I.S. kills 40 near Mosul, prepares human shield strategy
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-1 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. גורמים שיעים בתימן מאשימים את סעודיה כי במהלך היומיים האחרונים נהרגו יותר מ-100 בני-אדם בהפצצות אוויריות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של פיגועי-התאבדות ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היו לפחות 7 אזרחים שנפגעו בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-1 בנובמבר 2016 על הריגתו של קצין מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון ווזיריסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אנשי אופוזיציה מירי של שוטרים פקיסטניים במהלך הפגנת-מחאה אלימה.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות תקשורתיים בקשמיר מסרו ב-1 בנובמבר 2016 על הריגתם של 19 בני-אדם בהפגזות שנערכו בידי פקיסטן על חבל קשמיר ההודי בתגובה לירי של הודו. מקורות נוספים מסרו שלפחות מחצית מההרוגים היו בקשמיר ההודית, בעוד שפקיסטן מסרה שכ-9 בני-אדם נהרגו באזור קשמיר הפקיסטנית. מאז חודש יולי 2016 נהרגו בחבל קשמיר יותר מ-150 בי-אדם בפיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות ההדדיות. האירועים הקטלניים החלו כאשר הודו הצליחה לחסל מנהיג של ארגון טרור קשמירי המקבל גיבוי מפקיסטן.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי אתני: מקורות תקשורתיים בניז'ר מסרו ב-1 בנובמבר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של מיליציות שבטיות אסלאמיות שחדרו לניז'ר דרך הגבול המשותף עם ניגריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-1 בנובמבר 2016 על הריגתם של 70 טוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה ורחבת-הקיף שנערכה בדרום הפיליפינים. גורמים צבאיים נוספים מסרו כי במהלך הפעולה נתפסו בחיים 32 טרוריסטים מוסלמים נוספים. לא נמסר על חיילים שנפגעו במבצע הצבאי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות ביטחוניים בניגריה מסרו ב-1 בנובמבר 2016 על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד מתחם צבאי הנמצא בצפון ניגריה. כל ההרוגים היו אזרחים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: