Friday, November 4, 2016

טרור אסלאמי - 531 הרוגים ביממה האחרונה

280 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים בתימן; 30 טרוריסטים מוסלמים ו-20 אזרחים באפגניסטן; 20 הרוגים בדארפור; 8 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בניגריה; 3 הרוגים בסדרה של פיגועי-טרור אסלאמיים בדרום תאילנד; 2 חיילים אמריקאים נהרגו באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בסומליה; טרוריסט מוסלמי נהרג ליד היישוב עפרה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, בתאילנד, בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 531 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סוריה ובלבנון מסרו ב-3 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בדרום דמשק בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו באזור העיר דרעא במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי נוסף מסר על קרבות עם נפגעים רבים באזור אל-חמה, בדיר אל-זור ובמחוז לטקיה. גורמים אזרחיים בחאלב מסרו על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם ביום של קרבות ובהפצצות אוויריות. כמו כן נמסר מפי דוברי המורדים שהם דוחים את הפסקת-האש של רוסיה למשך כ-10 שעות ביום שישי.

Iraqi force close in on Mosul city limits

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-3 בנובמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-280 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור העיר מוסול. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים תקשורתיים בעיראק מסרו שהצבא העיראקי הצליח להיכנס לעיר מוסול בפעם הראשונה מזה שנתיים. גורמים צבאיים בכירים בעיראק קראו לאנשי ארגון "המדינה האסלאמית", להיכנע לאלתר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-3 בנובמבר 2016 על הריגתם של 35 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות שיעים בתימן מסרו על קרבות קשים מאוד שנערכו במהלך היומיים האחרונים באזור העיר תעז. מקור אחר מסר על מספר הרוגים גבוה בעיר בשל הפצצות אוויריות של סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן – ארה"ב: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 בנובמבר 2016 על הריגתם של לפחות 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ומארגון "המדינה האסלאמית", בשתי פעולות צבאיות שנערכו במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר שפעולה שנערכה באזור העיר קונדוז נהרגו כ-20 אזרחים, וכן נמסר על הריגתם של 2 חיילים אמריקאים.
--
סומליה – טרור – קניה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-3 בנובמבר 2016 על הריגתם של 2 חיילי "האיחוד האפריקאי" מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור הגבול המשותף בין סומליה לקניה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-3 בנובמבר 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות בדרום חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-3 בנובמבר 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית שנערכה בצפון ניגריה במהלך פעולת חילוץ של נשים וילדים שהיו מוחזקים בידי הארגון.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בצבאיים בתאילנד מסרו ב-3 בנובמבר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי-טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום-תאילנד.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-3 בנובמבר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגוע-דקירה שהתבצע נגד כוחותינו שפעלו ליד היישוב עפרה.
==

ד"ר יוחאי סלע