Thursday, July 7, 2016

טרור אסלאמי - 207 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים בעיראק; 30 אזרחים, חייליים וטרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 26 חיילים ואזרחים, ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתימן בפיגוע התאבדות; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בצ'אד; 4 חיילים איראנים נהרגו בגבול המשותף עם פקיסטן; 3 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בניגריה; 6 מצרים נחטפו בלוב בידי ארגונים רדיקליים; 72 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחבל קשמיר ההודי מתחילת 2016; יותר מ-10,000 בני-אדם נהרגו בשנתיים האחרונות בדרום-סודאן; בשנתיים האחרונות ארגון "המדינה האסלאמית" ביצע 126 פיגועי טרור ברחבי העולם; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בתאילנד, בקשמיר, בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 207 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים וצבאיים בסוריה מסרו ב-6 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות כורדיים מסרו שבפיגוע שהיה ביום שלישי האחרון באזור מחוז חסכה נהרגו 25 בני-אדם שעשו את קניותיהם במאפייה מקומית. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים מאוד באזור מחוז חאלב, באל-חמה, החומס באזור אל-ראקה הנמצאת בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים באזור העיירה מנביג' שעדיין נמצאת בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית" למרות המאמץ העליון שנעשה כדי לכבוש את העיר בעזרת כוחות כורדיים וערביים. המשטר הסורי הכריז על הפסקת-אש חד-צדדית לרגל חג "עיד אל-פטיר" למשך 3 ימים.

Islam in Yemen - 26 killed in South Yemen in Aden

--
טרור עולמי – ארגון המדינה-האסלאמית: מאז הקמתה של החליפות האסלאמית בידי ארגון "המדינה האסלאמית" ביוני 2014, פעילי הארגון ואוהדיו ביצעו 126 פעולות טרור ברחבי העולם ב-23 מדינות (ללא עיראק וסוריה) שגרמו להריגתם של 1,735 בני-אדם. הפיגוע הראשון המיוחס לארגון "המדינה האסלאמית" התבצע ב-24 במאי 2014 בפעולת-טרור שהתבצע במוזיאון היהודי בבריסל שבמהלכו נהרגו 3 בני-אדם.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-6 ביולי 2016 על הריגתם של 35 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על טעות קשות מאוד של עיראקים סונים נגד המיליציות השיעיות שפעלו באזור העיר פלוג'ה בנוגע לחטיפתם של 900 בני-אדם ועל הוצאתם-להורג של 50 אזרחים נוספים.  ההתנהגות הברברית של מיליציות השיעיות נעשית בידיעת השלטונות משום שהעדה השיעית מעוניינת לבצע טיהור אתני של כל העדה הסונית בעיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-6 ביולי 2016 על הריגתם של 26 חיילים ואזרחים בפיגועי-התאבדות ומפיצוץ של מכונית-תופת שהתבצעו בידי 2 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שפעלו ליד בסיס צבאי הנמצא בשדה-התעופה של העיר עדן. מקורות נוספים מסרו שאנשיה ארגון הצליחו להשתלט למשך שעות אחדות על הבסיס הצבאי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 ביולי 2016 על הריגתם של כ-30 בני-אדם – כולל חיילים, טרוריסטים ואזרחים – בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היו גם ילדים שנפגעו בפיגועי-התאבדות וכן מפיצוץ של מטען-צד.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-6 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-10,000 בני-אדם במלחמת-האזרחים המתחוללת במדינה בשנתיים האחרונות. מעשי הרצח האלה כוללים גם רצח-המוני, אונס שיטתי, עינויים, גירוש המוני וקניבליזם כפוי. כ-2 מיליון בני-אדם הפכו לפליטים במדינה הצעירה הזו – בה בוחשת בכל כוחה סודאן האסלאמית של ממשלת חרטום.  בדרום-סודאן מתגוררים כ-11 מליון בני-אדם והיא קיבלה את עצמאותה ב-9 יולי 2011.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-6 ביולי 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון "בוקו חרם" שעסק בריגול אחרי תנועות הצבא הניגרי הפועל בצפון ניגריה.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בצ'אד מסרו ב-6 ביולי 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית משותפת של ניגריה, צ'אד, ניז'ר וקמרון שנערכה באזור אגם צ'אד.
--
לוב – מצרים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-6 ביולי 2016 על חטיפתם של 6 מצרים בידי אחד מארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים בלוב. אף ארגון לא לקח אחריות למעשה.
--
הודו – טרור אסלאמי – חבל קשמיר: מקורות צבאיים רשמיים בהודו מסרו ב-6 ביולי 2016 על הריגתם של 72 טרוריסטים מוסלמים מאז תחילת שנת 2016 בהיתקלויות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי. עשרות רבות של חיילים ואזרחים נוספים נהרגו באירועי טרור הללו.
--
איראן – טרור – פקיסטן: מקורות רשמיים באיראן מסרו ב-6 היולי 2016 על הריגתם של 4 חיילים בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים שפעלו בגבול המשותף עם פקיסטן.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-6 ביולי 2016 על הריגתם של 3 מאנשי המחתרת הכורדית בהפצצה אווירית שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: