Tuesday, July 19, 2016

טרור אסלאמי - 288 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בלוב; 11 חיילים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתימן; 3 שוטרים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בקזחסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים, חייל ואזרח נהרגו בסומליה; טרוריסט מוסלמי נהרג בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בגרמניה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בצ'אד, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 288 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-18 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים קשים ובהפצצות רבות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו שכמחצית מהנפגעים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנהרגו בקרובת עם הכוחות-הכורדיים הפועלים בצפון סוריה ולאורך הגבול עם טורקיה. מקורות הקשורים למשטר הסורי מסרו על הצלחות קרקעיות באזור חאלב, באידליב ובמחזו דרעא במהלך היממה האחרונה. גורם נוסף בסוריה מסר שהצבא הסורי שולט למעשה על כל הכניסות לעיר חאלב. מקורות אזרחיים בחאלב מסרו שבעיר כלואים כרגע כ-300,000 אזרחים. עוד נמסר מפי גורם צבאי בסוריה על הצלחה קרקעית נוספת גם בצפון מחוז לטקיה.

Islam in Germany

--
גרמניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים ומשטרתיים בגרמניה מסרו ב-18 ביולי 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בידי אנשי כוחות-הביטחון בעקבות פיגוע שהתבצע עם גרזן וסכין נגד נוסעי-רכבת בדרום-גרמניה. בפיגוע נפצעו לפחות 4 בני-אדם באופן בינוני וקשה. התקשורת הגרמנית דיווחה על 14 פצועים בפיגוע. זהו הפיגוע השני בגרמניה המתבצע ברכבת בחודשים האחרונים. הטרוריסט הגיע מאפגניסטן כפליט.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-18 ביולי 2016 על הריגתם של 120 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית שנערכה במחוז אל-אנבר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 ביולי 2016 על הריגתם של 11 חיילים בשני פיגועי-התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תימן. ככול הידוע, 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" ביצעו את פיגוע-ההתאבדות עם מכוניות-תופת.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות לא רשמיים בלוב מסרו ב-18 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בסדרה של קרבות שהיו באזור העיר סירט במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים בלוב מסרו שהצבא הלובי תקשה מאוד בלחימה באזור העיר סירט נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-18 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי המדינה. מקורות נוספים באפגניסטן מסרו שארגון "הטליבאן" ממשיך להתחזק בכל רחבי המדינה האפגאנית למרות הסיוע האמריקאי.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-18 ביולי 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי אחד, וכן על מעצרם של 5 טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז האוטונומי בלוצ'יסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 ביולי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית שנערכה בדרום סומליה, כמו כן נמסר על הריגתו של חייל אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו בדרום סומליה. אזרח אחד נהרג מירי של חיילים סומלים שפעלו באזור העיר מוגדישו. גורמים מקומיים ובינלאומיים מאשימים את הצבא הסומלי בירי חסר-הבחנה נגד אזרחים במהלך "פעילות נגד טרוריסטים".
--
קזחסטן – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים ורשמיים בקזחסטן מסרו ב-18 ביולי 2016 על הריגתם של 3 שוטרים בהתקפה שנערכה על תחנת משטרה בידי 2 טרוריסטים מוסלמים. אחד מהטרוריסטים נהרג בחילופי-אש עם שוטרים נוספים שהיו במקום. גורמים לא רשמיים בקזחסטן מסרו שהפיגוע התבצע על רקע טרור אסלאמי רדיקאלי שמקורו בהשפעה של הג'יהאד העולמי. כמו כן, מאות טרוריסטים מוסלמים מקזחסטן הצטרפו בשנתיים האחרונות לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה ובעיראק.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: