Sunday, July 10, 2016

טרור אסלאמי - 384 הרוגים ביממה האחרונה

150 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; 110 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בתימן; 19 מאנשי המחתרת הכורדית, אזרח וחייל נהרגו בטורקיה; 19 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 8 אזרחים וטרוריסט מוסלמי בכיר נהרגו בקשמיר; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בגבול קניה-סומליה; 2 ילדים נהרגו במצרים בהתקפת טרור אסלאמית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 384 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-9 ביולי 2016 על הריגתם שלפחות 110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות קרקעיים, מירי של טילים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה נפגעו מירי מסיבי של רקטות שנורו לעבר העיר חאלב בידי המורדים הפועלים באזור. בתגובה לירי, הצבא הסורי ביצע התקפות אוויריות קשות מאוד שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם נוספים. מקורות מקומיים בחאלב העריכו שמספר ההרוגים באזור החלב בלבד הגיע במהלך היממה האחרונה ל-80 הרוגים וליותר מ-200 פצועים. מקורות אחדים מסרו על כ-400 נפגעים – הרוגים ופצועים בחלאב בלבד.

ISIS shoots down chopper near Palmyra, 2 Russian military instructors killed

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-9 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורת צבאיים רשמיים מסרו שמרבית ההרוגים – כ-40 במספר – היו טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו נגד אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" באזור אל-שירקאת הנמצאת בצפון עיראק בדרך לעיר מוסול. המליציות שהשיעיות באזור העיר פלוג'ה ממשיכות להתפרע נגד האוכלוסייה הסונית המתגוררת באזור כולו. ממשלת עיראק עורכת טיהור אתני של האזור כולו בסיוען של המיליציות השיעיות.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-9 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם ועל פציעתם של עשרות רבות של אזרחים נוספים הפצצות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה הסעודית" הפועלת בתימן. מרבית הנפגעים היו באזור חאג'ה הנמצא בדרום תימן.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממקודים אמריקאים: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-9 ביולי 2016 על הריגתם של 19 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז ננגרהר במהלך היממה האחרונה.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 ביולי 2016 על הריגתם של לפחות 3 טרוריסטים מוסלמים במהלך התקפה יזומה של ארגון "אל-שבאב" שנערכה על תחנת משטרה מקומית הנמצאת באזור הגבול המשותף בין קניה לסומליה. מקור אחר מסר שהחוליה נמלטה עם נפגעים רבים.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בינלאומיים ומקורות רפואיים בניגריה מסרו ב-9 ביולי 2016 על הריגתם של 150 חיילי דרום-סודאן בטבח קשה נערך באזור העיר ג'ובה במהלך היומיים האחרונים בהתקפה של כוחות המורדים וטרוריסטים מקומיים המתנגדים לממשלת סאלבה קייר. מקורות רפואיים בדרום-סודאן אישרו על כ-110 גופות של חיילים שהגיעו לבית-החולים המרכזי של העיר ג'ובה. בימים אלה נערכות חגיגות לציון 5 שנות עצמאותה של דרום-סודאן שהתפצלה מסודאן האסלאמית של ממשלת-חרטום. סודאן האסלאמית מעודדת את כוחות המורדים ומממנת טרוריסטים מקומיים לפעול נגד הממשלה המרכזית של דרום-סודאן.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-9 ביולי 2016 על הריגתם של 2 ילדים מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-9 ביולי 2016 על הריגתם של 19 מאנשי המחתרת הכורדית בשתי פעולות צבאיות יוזמות שנערכו במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של אזרח וחייל טורקי מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים הודו מסרו ב-9 ביולי 2016 על הריגתם של 8 אזרחים מוסלמים מירי של חיילים הודים במהלך הפגנות אלימות מאוד שפרצו באזור חבל קשמיר ההודי. ההפגנות פרצו לאחר הריגתו של מנהיג ארגון טרור אסלאמי בידי חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: