Saturday, July 30, 2016

טרור אסלאמי - 410 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה, 110 הרוגים בניגריה בפעילות צבאית יזומה; 70 הרוגים בעיראק; 55 הרוגים בתימן; 40 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים נהרגו באפגניסטן; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 5 חיילים נהרגו בסומליה; 2 חיילים נהרגו בלוב; הרוג בדארפור: חייל נהרג בקמרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, במאלי, בקמרון, בקשמיר, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 410 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-29 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בהוצאות-להורג, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גורמים נוספים מסרו שלפחות 60 מההרוגים במהלך היממה האחרונה היו אזרחים נפגעו בהפצצות אוויריות אמריקאיות שערכו במהלך היממה אחרונה בצפון סוריה, בצפון מחוז לטקיה ובמחוז אידליב. 40 הרוגים נוספים היו בהפצצות כבדות של סוריה על העיר חאלב. עוד נמסר שבין ההרוגים היו 24 אזרחים כורדים שהוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בכפר המצא באזור העיירה מנביג'. קרבות עם נפגעים רבים היו ברוב הערים המרכזיות של סוריה לאורך כל היממה האחרונה.

Islam in Syria - IS executes 24 civilians after seizing a Syrian village

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-29 ביולי 2016 על הריגתם של 70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי המדינה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-29 ביולי 2016 על הריגתם של 50 בני-אדם – רובם אזרחים – בהפצצות כבדות של הקואליציה הסעודית שנערכו במהלך היממה האחרונה במחוז תעז. עוד 5 אזרחים נוספים נהרגו בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה במחוז חאג'ה שבמערב תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 ביולי 2016 על הריגתם של כ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ומארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה. גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו שכמחצית מכוח-האדם של ארגון "המדינה אסלאמית" חוסל בפעולות צבאיות במהלך החודשים האחרונים. אולם, אותם מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו לפני כשנה, שארגון "המדינה האסלאמית" באפגניסטן מונה כמה עשרות חברים בלבד. אך לאחר שנה, הארגון שולט ברוב מחוז ננגרהר הנמצא במזרח אפגניסטן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-29 ביולי 2016 על הריגתם של 2 חיילים בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכו באזור העיר סירט.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-29 ביולי 2016 על הריגתם של 5 חיילים בקרבות כבשים שפרצו בין חיילי "האיחוד-האפריקאי" לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בחבל דארפור מסרו ב-29 ביולי 2016 על הריגתו של מנהיג דתי מקומי בהפצצה-אווירית שנערכה בידי הצבא הסודאני של ממשלת חרטום שפעל במחוז דארפור.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-29 ביולי 2016 על קרבות קשים שנערכו באזור לאגוס שבמהלכם נהרגו יותר מ-110 טרוריסטים מקומיים משבטי האיג'ווה הפועלים במחוז כולו. הפעולה הצבאית באה בתגובה להריגתם של עשרות אזרחים בהתקפות של הארגון שנערכו באזור בימים האחרונים. הארגון נלחם נגד ממשלת ניגריה, נגד חברות הנפט ונגד הדומיננטיות של האסלאם במדינה. גורמים מקומיים מסרו שההתקפה כללה גם התקפות אוויריות קשות מאוד שגרמו לנפגעים רבים מאוד.
--
קמרון – טרור: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-29 ביולי 2016 על הריגתו של חייל בפעילות צבאית יזומה רחבת-היקף שנערכה נגד ארגון "בוקו חראם" הפועל באזור הגבול המשותף עם ניגריה. לא נמסר כמה טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפעולה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-29 ביולי 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" המזוהה עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה. דובר צבאי נוסף מסר על פציעתם של חיילים אחדים בפעילות זו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: