Sunday, July 17, 2016

טרור אסלאמי - 491 הרוגים ביממה האחרונה

240 חיילים מורדים, אזרחים ואנשי כוחות-הביטחון נוספים נהרגו בטורקיה; 117 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  20 חיילים נהרגו בלוב; 4 חיילים קנייתים נהרגו בסומליה בהתקפת טרור אסלאמית; 3 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו בקשמיר; 3 חיילים נהרגו במצרים;  2 חיילים נהרגו בפקיסטן; 5 חשודים נעצרו בצרפת בחשד לקשר לפיגועי בעיר ניס; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בפיליפינים, בלוב, בסומליה, בניגריה, בקשמיר, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 491 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-16 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה במחוז חאלב, באידליב ובמחוז אל-ראקה. מקורות נוספים מסרו שכמחצית מההרוגים היו אזרחים שנפגעו בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שמערכו באזור העיר חאלב ובמחוז אידליב. מקורות ביטחוניים בסוריה מסרו על כ-2,000 אזרחים רוסים שהצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה ובעיראק. התקשורת הממסדית של סוריה הביעה שימחה גלויה של ניסיון ההפיכה הצבאית נגד ארדואן בטורקיה.

Islam  in Turkey – Turkey coup attempt fails

--
טורקיה – הפיכה צבאית: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-16 ביולי 2016 על הריגתם של 240 חיילים מורדים, אזרחים ואנשי כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר.  במהלך ההפיכה הצבאית הקצרה שנערכה בטורקיה במהלך היממה הקודמת. על-פי מקורות רשמיים נוספים סה"כ נהרגו 265 בני-אדם ברחבי טורקיה (על 25 מהם נמסר בדיווח של היממה הקודמת). 104 מההרוגים היו חיילים מורדים. כ-1,500 בני-אדם נוספים נפצעו בהפיכה. כמו כן נמסר על מעצרם של כ-2,500 חיילים וקצינים מורדים החשודים שהשתתפו בהפיכה הצבאית. כ-2,800 שופטים פוטרו בידי ארדואן במהלך היום.  נזק רב נגרם לפרלמנט הטורקי בהפצצה של המורדים. עוד נמסר על  חיילים מורדים שנמלטו במסוק וביקשו מקלט ביוון. ארדואן ניצח הפעם, אולם המצב הביטחוני בטורקיה עלול להתדרדר בעקבות צעדים שהממשלה הטורקית תנקוט נגד הצבא, דבר העלול לדרדר את יכולותיו של הצבא להילחם בחזיתות מרובות נגד הכורדים ונגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
צרפת – טרור: מקורות רשמיים בצרפת מסרו ב-16 ביולי 2016 על מעצרם של 5 מוסלמים בחשד שיש להם קשר לפיגוע הקטלני שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי בשם מוחמד שרצח 84 בני-אדם ופצע כ-200 נוספים בעיר ניס ב-14 ביולי 2016.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-16 ביולי 2016 על הריגתם של 117 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-16 ביולי 2016 על הריגתם של 20 חיילים ועל פציעתם של כ-100 נוספים ביום של קרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיר סירט נגד ארגון "המדינה האסלאמית". לא נמסר מספרם המדויק של הטרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך היממה האחרונה – אולם סביר להניח שמדובר על עשרות מהם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-16 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" וכן על הריגתם של אנשי מיליציות אסלאמיות חמושות בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו באזור העיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-16 ביולי 2016 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שנערכה במחוז קוויטה.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-16 ביולי 2016 על הריגתם של 4 חיילים קנייתים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו בדרום סומליה נגד הכוח הקנייתי המסייע לממשלה המרכזית של סומליה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-16 ביולי 2016 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפעולים בצפון סיני.
--
הודו – טרור אסלאמי - קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-16 ביולי 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות שהייתה באזור חבל קשמיר ההודי. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 מוסלמים מקומיים נוספים מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר. גורמים צבאיים בהודו מסרו כי במהלך השבוע האחרון נהרגו בהפגנות הללו כ-43 בני-אדם שפרצו על רקע הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בקשמיר בידי חיילים הודים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: