Friday, July 22, 2016

טרור אסלאמי - 310 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בעיראק; 50 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 42 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; 10 הרוגים בתימן; 5 הרוגים נוספים בקשמיר; 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נהרגו בסומליה; מצב חירום הוכרז במאלי; 1,700 בני-אדם נהרגו בדרום-מזרח טורקיה בשנה האחרונה; עיתונאית עיראקית לשעבר קוראת לישראל לסייע לנוצרים במזה"ת; 300 מוסלמים סינים הצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעם היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 260 הרוגים ביממה האחרונה; סה"כ 310 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים:  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-21 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה של קרקעות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גורמים מקומיים מסרו שמרבית הנפגעים במהלך היממה האחרונה באזור מחוז חומס בסדרה של קרבות נגד ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור. הכוחות הכורדיים הלוחמים באזור העיירה מנביג' נתנו לארגון "המדינה האסלאמית" אולטימאטום לעזוב את העיירה תוך 48 שעות. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו שארגוני הג'יהאד הפועלים באזור העיר חאלב ערפו את ראשו של ילד בן 12 שנלחם לטענתם לצד כוחות הנאמנים למשטר הסורי. מקורות רשמיים באו"ם מסרו על תוכניתם לקיים הפסקת-אש למשך 48 שעות באזור העיר חאלב בשל מאות הנפגעים שהיו בעיר במהלך הימים האחרונים. מקורות ערביים מסרו על הוצאתם-להורג של 14 חיילים סורים בידי ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" שנתפסו בקרבות שהיו באזור הרי קלמון – אחדים מהחיילים שהוצאו-להורג היו פצועים באורח קשה. מקורות מודיעיניים בצרפת מסרו שבכול שבוע מצטרפים לארגון "המדינה האסלאמית" סוריה כ-100 טרוריסטים חדשים דרך טורקיה. מקורות ביטחוניים בסין מסרו כי מאז שנת 2013 הצטרפו כ-300 סינים מוסלמים לארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק.

Islam in Syria U.S.-Led Coalition Gives IS 48 Hours to Flee Manbij

--
ישראל – ונוצרים במזרח-במזרח התיכון: עיתונאית נוצרית מעיראק, המתגוררת כיום בארה"ב, פרסמה מאמר ב-21 ביולי 2016, בכותרת הזו: "ארה"ב אינה יכולה לעצור את השמדת-העם של הנוצרים במזרח-התיכון, לכן על ישראל לעשות זאת". הכותבת מוסיפה, ש"ישראל הפכה לתקוותם האחרונה של נוצרים ברחבי המזרח-התיכון".
--
טורקיה – כורדים: מקורות טורקיים בשפה האנגלית מסרו ב-21 ביולי 2016, על הריגתם של 1,761 בני-אדם מאז שהסתיימה הפסקת-האש בין הממשלה הטורקית לבין המחתרת הכורדית – ה-PKK. במהלך השנה הזו נהרגו באופן מוכח 653 לוחמים חברי המחתרת הכורדית; 582 חיילים ושוטרים טורקים; 307 אזרחים; ו-219 צעירים מגיל 16 ועד לגיל 35 ללא שיוך ארגוני או שיש ספק להיותם שייכים לארגון ה-PKK. במהלך התקופה הנדונה, יותר מ-350,000 כורדים הפכו לפליטים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-21 ביולי 2016 על הריגתם של 50 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצת אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-21 ביולי 2016 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בהפצצה סעודית שנערכה על בסיס צבאי שיעי הנמצא בדרום-מערב תימן. מקורות שיעים מסרו שסעודיה ערכה במהלך היממה אחרונה כ-30 התקפות אוויריות באזור חאג'ה הנמצא מערבית לעיר צנעא.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-21 ביולי 2016 על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במזרח אפגניסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-21 ביולי 2016 על הריגתם של 42 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. כמו כן נמסר שבעקבות הפעולה, שוחררו יותר מ-80 נשים וילדים שהיו בשבי בידי הארגון.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-21 ביולי 2016 על הכרזת מצב-חירות במדינה למשך 10 ימים בעקבות התקפת טרור משולבת של 3 ארגוני טרור אסלאמיים בה נהרגו 17 חיילים ונפצעו עשרות נוספים לפני כיומיים. למעשה זו הארכה של "מצב-החירום" המדינה למשך 10 ימים נוספים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-21 ביולי 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה במהלך היממה האחרונה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-21 ביולי 2016 על הריגתם של 5 מוסלמים נוספים מירי של חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר. ההפגנות האלימות פרצו לפני כ-10 ימים בעקבות הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר מירי של חיילים הודים. גורמים רשמיים נוספים מסרו כי במהלך התקפה הנדונה נהרגו 50 אזרחים מוסלמים מירי של חיילים הודים. פקיסטן הגישה מחאה רשמית על ההרג של המוסלמים בחבל קשמיר ההודי.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: