Monday, July 25, 2016

טרור אסלאמי - 252 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 23 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באיראן; 20 טרוריסטים מוסלמים שיעים ו-5 מאנשי המיליציות הסוניות נהרגו בתימן; 20 הרוגים במאלי בקרבות בין שני ארגוני טרור; 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 2 אזרחים נהרגו בסומליה; טרוריסט מוסלמי נהרג באלג'יריה; שוטר נהרג בטורקיה; 700 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במחנה אחד ליד חאלב ב-100 הימים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, במאלי, בניגריה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 252 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים:  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-24 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על הפצצות אוויריות שפגעו בארבעה בתי-חולים באזור העיר חאלב. כמו כן נמסר על הריגתם של עשרות אזרחים בהפצצות אוויריות של רוסיה וסוריה שנערכו באזור חאלב וכנראה גם באזור אדליב. מקורות צבאיים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-700 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שנמשכו ב-100 הימים האחרונים במחנה פליטים אחד באזור העיר חאלב. גורמים מדיניים בסוריה מסרו שהמשטר הסורי מוכן לנהל שיחות עם האופוזיציה הסורית. מקורות מקומיים מסרו שמפקדים בכירים בארגון "ג'בהת אל-נוסרה" נחטפו באזור מחוז אידליב. עוד נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פצצת מרגמה שנחתה במסעדה הנמצאת באזור העיר דמשק.

Germany: 1 killed, 2 injured in machete attack in Reutlingen

--
גרמניה – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בגרמניה מסרו ב-24 ביולי 2016 על הריגתה של אישה הרה ועל פציעתם של 2 נוספים בהתקפה קטלנית שהתבצעה עם מצ'טה בידי פליט מוסלמי סורי שהגיע לגרמניה לפני חודשים אחדים. מקורות נוספים מסרו שהטרוריסט היה מאוהב בעובדת ניקיון הרה שעבדה במסעדה לממכר שווארמה טורקית. עוד נמסר על הריגתו של טרוריסט שהפעיל מטען-חבלה במסעדה – פסטיבל המוסיקה שהיה אמור להיערך באזור בוטל. כמו כן נמסר על מעצרו של צעיר אפגאני שסייע או ידע על הטבח המתוכנן של הצעיר האיראני שרצח 9 בני-אדם ביום שישי האחרון על רקע התנכלויות של צעירים טורקים וערבים בבית-ספרו.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-24 ביולי 2016 על הריגתם של 80 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 21 בני-אדם שנפגעו בפיגוע-התאבדות נוסף שהיה באזור העיר בגדאד. עוד כ-35 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות צבאיים רשמיים בסעודיה מסרו שכוחותיהם הצליחו ליירט טיל בליסטי שנורה לעבר סעודיה בידי הכוחות-השיעים הפועלים בתימן בחסות איראנית. כמו כן נמסר מפי מקורות תקשורתיים בעיר תעז על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים שיעים במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים מסרו שהמיליציות השיעיות מהדקות את המצור על העיר. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 5 מאנשי המיליציות הסוניות בהתקפה שיעית שנערכה במחוז שאבווה בדרום תימן.
--
איראן – טרור: מקורות צבאיים באיראן מסרו ב-24 ביולי 2016 על הריגתם של 23 טרוריסטים מוסלמים שהיו מורכבים משתי חוליות עיקריות: האחת, הייתה חוליה כורדית שכנראה הגיעה מעיראק, והשנייה הייתה חוליה שהגיעה מאזרבייג'ן. לא נמסר המועד המדויק של האירועים הללו.
--
אפגניסטן – טרור – המדינה אסלאמית: מקורות אזרחיים באפגניסטן מסרו ב-24 ביולי 2016 על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית יזומה שנערכה במחוז ננגרהר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-24 ביולי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 ביולי 2016 על הריגתם של 2 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שנערכה על בסיס צבאי הנמצא בדרום סומליה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-24 ביולי 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בצפון מאלי.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-24 ביולי 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-24 ביולי 2016 על הריגתו של שוטר בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: