Friday, July 15, 2016

טרור אסלאמי - 325 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 77 הרוגים בפיגוע-טרור אסלאמי בעיר ניס שבצרפת;  70 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בתימן; 10 אזרחים נוספים נהרגו מירי של חיילים הודים בקשמיר; 7 שוטרים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בקניה בהתקפת טרור אסלאמית; 6 טרוריסטים מוסלמים ו-5 חיילים נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בסודאן; 3 חיילים נהרגו בפיליפינים בהתקפת טרור אסלאמית; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; בחודשיים האחרונים נהרגו 241 חיילים לובים בקרב על העיר סירט; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בלוב, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 325 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-14 ביולי 2016 על הריגתם של 70 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים מקומיים נוספים מסרו שמרבית הנפגעים היו באזור העיר חאלב ובמחוז אידליב. גם דוברים כורדיים מסרו על קרבות נוספים עם נפגעים היו במהלך היום באזור הכפריים של מחוז אל-ראקה במהלך היממה האחרונה. ארגון "המדינה אסלאמית" מסר על הפלתו של מטוס-קרב סורי ועל הריגתו של הטייס באזור דיר אל-זור. ארגון טרור ג'יהאדיסטי הרג לפחות 10 בני-אדם בהתקפה על אוטובוס אזרחי שנערכה באזור הכפרי של העיר אל-חמה. מקורות מדיניים בארה"ב מסרו כי לאור הכישלון הבינלאומי לעצור את המלחמה בסוריה, ארה"ב תציע לרוסיה "תיאום עמדות" על בסיס של שיתוף-פעולה הדדי בין שתי המדינות כדי להביא סיום המלחמה.

Islam in France - 77 Killed

--
צרפת – טרור אסלאמי: מקורות רפואיים ותקשורתיים בצרפת מסרו ב-14 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-77 בני-אדם ועל פציעתם של יותר מ-150 בני-אדם נוספים בפיגוע-דריסה שהתבצע באמצעות משאית שדהרה לעבר קהל חוגגים ביום-הבסטיליה שהתקיים בעיר ניס. מקורות נוספים מסרו שהטרוריסט המוסלמי ירה גם לעבר אזרחים לאחר שהמשאית נעצרה. מקורות אחרים מסרו שלא היה ירי. הטרוריסט המוסלמי לבסוף נהרג מירי של שוטרים. סרטונים שהתפרסמו בתקשורת הבינלאומית הראו על שובל ארוך מאוד – לאורך של 2 ק"מ -  של גופות ושל נפגעים שהיו שרועים לאורך המסלול של המשאית בה התגלו רובים ורימוני-יד. כמו כן נראו אלפי בני-אדם נמלטים על נפשם ברחבות ניס. שלטונות צרפת הורו לתושבים להסתגר לפי-שעה בבתיהם. מקורות מקומיים בעיר ניס מסרו על מוקד נוסף של פיגוע אסלאמי. מקור משטרתי מסר על אירוע מתמשך במוקדים אחדים בעיר. באינטרנט התפרסמו סרטוני זוועה בהם נראים עשרות הרוגים במצב מזעזע הפזורים על הכביש. משרד-הפנים הצרפתי מסר על פתיחתה של חקירה מקיפה לאירוע המוגדר כרגע כ"פיגוע טרור". כוננות הוכרזה ברחבי צרפת. גינויים מרחבי-העולם התפרסמו במהלך השעות אחרונות. ארגוני ג'יהאד בסוריה הביעו סיפוק רב מהמעשה. מקורות ביטחוניים באיחוד-האירופאי מסרו על העלאת הכוננות ברחבי אירופה בעקבות האירוע הקטלני בצרפת.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-14 ביולי 2016 על הריגתם של 120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-התאבדות, בקרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. ארגון "המדינה האסלאמית" מסר על הריגתם של עשרות חיילים עיראקים בפיגועי-התאבדות שהיו בצפון בגדאד. גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים מארגן "המדינה האסלאמית" בהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק מהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-14 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ומירי של רקטות שהיו במחוז מאריב. מרבית הנפגעים כנראה היו אנשי המליציות הסוניות הנאמנות לקואליציה הסעודית.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-14 ביולי 2016 על הריגתם של 241 חיילים ועל פציעתם של כ-1500 נוספים במהלך החודשים האחרונים בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בעיר סירט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב- 14 ביולי 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן, וכן על הריגתם של 5 חיילים בסדרה של קרבות נגד ארגון הטליבאן שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-14 ביולי 2016 על הריגתם של 10 אזרחים מוסלמים נוספים במהלך הפגנות מחאה אלימות על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בחבל קשמיר. במהלך השבוע האחרון נהרגו מירי של חיילים הודים 40 בני-אדם ונפצעו יותר מ-2500 נוספים.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-14 ביולי 2016 על הריגתם של 7 שוטרים מירי של טרוריסט מוסלמי – שהצטרף למשטרה - המזוהה עם ארגוני הג'יהאד העולמי. מקור אחר מסר שהטרוריסט שייך לארגון "אל-שבאב" הפועל בסומליה. הטרוריסט המוסלמי חוסל מירי של שוטרים נוספים שפרצו לתחנת המשטרה שהותקפה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בחבל דארפור מסרו ב-14 ביולי 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של תקריות אלימות שהיו באזור חבל דארפור בין כוחות-הביטחון של סודאן לבין מורדים מקומיים. גם במחוז קורדופן נרשמו במהלך היממה האחרונה תקריות רבות עם נפגעים בין כוחות-הביטחון של סודאן לבין המורדים המקומיים.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז;  מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-14 ביולי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז במהלך היממה האחרונה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-14 ביולי 2016 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועלים בדרום הפיליפינים.
==

ד"ר יוחאי סלע