Wednesday, July 27, 2016

טרור אסלאמי 411 הרוגים ביממה האחרונה

138 הרוגים בעיראק; 122 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 60 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בלוב; 14 אזרחים נרצחו בניגריה בידי מיליציות אסלאמיות; 13 בני-אדם ו-2 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים נהרגו בסומליה; 10 הרוגים בתימן; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בבנגלדש; 5 חיילים נהרגו בסעודיה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 2 טרוריסטים מוסלמים וכומר נהרגו בפיגוע בצרפת; חייל נהרג בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בלוב, בסודאן, במצרים, בניגריה, בטורקיה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 411 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-26 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות שנערכו באזורים רבים ברחבי סוריה, וכן בקרבות קרקעיים שהיו במהלך היממה האחרונה. מקורות ערביים מסרו על סדרה של הפצצות כבדות שנערכו על יעדים הקשורים למורדים הפועלים באזור העיר חאלב, אידליב, חומס, דרעא, דיר אל-זור, אל-חמה ובצפון מחוז לטקיה. מקורות מקומיים מסרו שנגרם הרס רב בשל ההפצצות האלה שבהו נפגעו גם אזרחים חפים-מפשע. מקורות באו"ם הפצירו בצדדים הלוחמים בסוריה לקיים הפסקת-אש של 48 שעות באזור העיר חאלב. מקורות רשמיים בצ'כיה מסרו שמדינתם תקלוט 80 פליטים סורים הנמצאים כרגע בטורקיה.

Islam in France 

--
צרפת – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בצרפת מסרו ב-26 ביולי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" לאחר שהם פרצו לכנסייה בצפון-צרפת ולקחו בני-ערובה. במהלך ההשתלטות של הטרוריסטים מוסלמים על הכנסייה הם ערפו את ראשו של כומר בן 84 ששהה במקום. כוחות-הביטחון של צרפת שפרצו לכנסייה הצליחו להרוג את שני הטרוריסטים מוסלמים. ארגון "המדינה האסלאמית" נטל אחריות למעשה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-26 ביולי 2016 על הריגתם של 138 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קשים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורת צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-26 ביולי 2016 על הריגתם של 5 חיילים סעודים קרבות שנערכו נגד המיליציות השיעיות הפועלות באזור הגבול המשותף עם תימן. כמו כן נמסר מפי מקורות מקומיים שיעים על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-26 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שנערכו באזור העיר סירט ובאזור העיר בנגאזי. כמו כן נמסר על פעילות צבאית אינטנסיבית של הצבא הלובי המאוחד הפועל בשני האזורים הללו.
--
אפגניסטן – טרור – המדינה האסלאמית: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 ביולי 2016 על הריגתם של 122 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה מחוז ננגרהר במזרח אפגניסטן.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 ביולי 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
--
בנגלדש – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בבנגלדש מסרו ב-26 ביולי 2016 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים שתכננו לבצע פיגוע רב-נפגעים במהלך הימים הקרובים. גורם משטרתי בכיר מסר שהתשעה נהרגו בפעילות משטרתית יזומה שנערכה בעיר דאקה בעקבות מידע מודיעיני.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 ביולי 2016 על הריגתם של 13 בני-אדם בשני פיגועי התאבדות שהתבצעו בידי 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו. מקורות נוספים מסרו שהפיגוע היה בבסיס של האו"ם הנמצא ליד שדה-התעופה בעיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-26 ביולי 2016 על הריגת של 14 אזרחים בהתקפה קטלנית של אנשי המיליציות האסלאמיות משבט הפולאני הפועלות בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-26 ביולי 2016 על הריגתו של חייל ועל פציעתו של חייל נוסף בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע