Sunday, July 3, 2016

טרור אסלאמי - 280 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 67 הרוגים בעיראק; 20 בני-ערובה ו-6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בבנגלדש; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; 18 אזרחים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 9 בני-אדם נהרגו בניגריה בידי טרוריסטים מוסלמים; 8 חיילים טורקים ו-4 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי; איש תקשורת נהרג בסומליה בידי טרוריסטים מוסלמים; ילדה נהרגה בדארפור; 6,315 בני-אדם נהרגו בעיראק בחודש יוני 2016; חשש כבד בלבנון מהשתלטות של ארגון "המדינה האסלאמית" על הגבול המשותף עם סוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, במצרים, בלבנון, בניגריה, בסומליה, בלוב, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 280 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-2 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של הפצצות אוויריות קשות מאוד ובקרבות קרקעיים שהיו באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות מקומיים נוספים מסרו שבין ההרוגים היו כ-35 אזרחים שנפגעו בהפצצה אווירית של הצבא הסורי שנערכה כנקמה על רציחתו של טייס סורי שהופל בידי ארגוני' הג'יהאד בעיירה בשם ג'איירוד הנמצאת כ-60 ק"מ צפונית-מערבית לעיר דמשק.עדי-ראייה מסרו על 45 התקפות אוויריות קשות שנערכו על העיירה במהלך היממה האחרונה בלבד. מקורות נוספים בסוריה מסרו על הריגתם של 3 קצינים סורים בהתרסקות מסוק שבדרום המדינה באזורים בהם שולט ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות שונים בסוריה ממשיכים לעקוב אחרי הכישלון המוחלט של ההתקפה שנערכה, בגיבוי אמריקאי, על העיירה אל-בוקמאל הנמצאת ליד הגבול המשותף עם עיראק. ארגון "המדינה האסלאמית" הצליח להניס את הכוחות שניסו לערוך התקפה על העיירה - שנסוגו בבהילות רבה עם נפגעים רבים מאוד. כן נמסר על ציוד צבאי חדיש שנפל לידי ארגון "המדינה האסלאמית". בתגובה להתקפה, ארגון "המדינה האסלאמית" הוציא-להורג 5 צעירים באשמת ריגול לטובת ארה"ב. קרבות עם נפגעים רבים מאוד נרשמו בכל הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. הפצצות אוויריות קשות מאוד נערכו על העיר דרעא במהלך היומיים האחרונים. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" מנסה להקים בסיס מרכזי בלבנון לאחר הכישלון הקרבי בפלוג'ה שבעיראק.

Islam in Bangladesh - 20 hostages killed

--
בנגלדש – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בבנגלדש מסרו ב-2 ביולי 2016 על הריגתם של 20 בני-ערובה וכן על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך מבצע צבאי לחילוצם של בני-ערובה זרים שנלקחו במהלך התקפה על מסעדה ספרדית הנמצאת בעיר דאקה. מרבית בני-הערובה נרצחו בדקירות סכין. 10 שעות לפני המבצע, נהרגו 2 שוטרים במהלך ההתקפה של הטרוריסטים המוסלמים על המסעדה (ראו דיווח של היממה הקודמת). בחודשים האחרונים נרצחו בבנגלדש עשרות בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" או ארגון "אל-קאעידה". בין הנרצחים היו הומוסקסואלים, פעילי-ציבור, הינדים ואנשי תקשורת ליבראליים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-2 ביולי 216 על הריגתם של 67 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים עצמאיים מסרו על הריגתם של 6,315 בני-אדם – כולל טרוריסטים מוסלמים מכל הארגונים – בחודש יוני 2016 בכל רחבי עיראק. חג הרמדאן של 2016 היה קטלני במיוחד בעיראק.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ממשלתיים בעדן הפרו-סעודית מסרו ב-2 ביולי 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממקוד אמריקאי שנערך במהלך היממה האחרונה בדרום תימן. בשבועות אחרונים מסרנו כאן דיווח של תושבים מקומיים בדרום תימן שארגון "אל-קאעידה" חוזר לשלוט על האזורים רבים בדרום המדינה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות לא רשמיים בלוב מסרו ב-2 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך כיבושה של נקודה אסטרטגית חשובה באזור העיר סירט בידי הצבא המאוחד של לוב. דוברים צבאיים רשמיים בלוב מסרו כי לאחר חודשיים של קרבות בעיר, הצבא הלובי נמצא בתנופה קרקעית לקראת שחרורה המלא של העיר מידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-2 ביולי 2016 על הריגתם של 18 אזרחים בסדרה של פיגועי-התאבדות, בפיגועי ירי ומפיצוצים של מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" הפעולים ברחבי אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-2 ביולי 2016 על הריגתו של איש-תקשורת בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו במהלך היממה האחרונה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בצפון דארפור מסרו ב-2 ביולי 2016 על הריגתה של ילדה ועל פציעתן של שתי אחיותיה מירי של חיילים סודאנים – של ממשלת חרטום האסלאמית - שניהלו קרב יריות עם מורדים מקומיים הפועלים בצפון חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-2 ביולי 2016 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל חטיפתן של 5 נשים בסדרה של התקפות טרור של ארגון "בוקו חראם" הפועל בעיקר בצפון ניגריה. ההשתוללות הרצחנית של המיליציות האסלאמיות של שבט הפולאני ממשיכה להתרחב בניגריה. גורמים מקומיים רבים מאשימים את הממשלה הניגרית על אוזלת-יד רבה במלחמה נגד המיליציות האסלאמיות שרצחו במהלך השנה האחרונה אלפי בני-אדם ברחבי ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים כורדים מסרו ב-2 ביולי 2016 על הריגתם של 8 חיילים, וכן על הריגתם של 4 מאנשי המחתרת הכורדית בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום מזרח-טורקיה. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו רק על הריגתם של 4 מאנשי המחתרת הכורדית, וכן על התקפות אוויריות שנערכו על 27 יעדים של המחתרת בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: