Saturday, July 23, 2016

טרור אסלאמי - 253 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בתימן; 15 טרוריסטים מוסלמים, 7 חיילים ן-7 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; 10 הרוגים בהתקפת טרור בגרמניה; 2 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרג בפקיסטן; 3 שוטרים נהרגו בטורקיה בהתקפה של המחתרת הכורדית; 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נהרגו בקניה; צעיר מוסלמי נהרג בקשמיר מירי של חיילים הודים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בניגריה, בלוב, בסודאן, במאלי, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 253 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים:  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 ביולי 2016 על הריגתם של 110 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים בעיר חאלב מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 38 חיילים שנפגעו מפיצוץ של מנהרת-תופת שנחפרה מתחת למבנה ממשלתי שהיה באזור. נפגעים נוספים ורבים היו במוז אדליב, בדרעא, בדיר אל-זור, באל-ראקה ובאזורים בהם שולטים הכורדים לאורך הגבול עם טורקיה. גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו כי במהלך היממה הקודמת נערכו 17 התקפות אוויריות על יעדים בסוריה.

At least 10 dead in Munich terror attack - IS celebrates the attack

--
גרמניה – טרור: מקורות תקשורתיים ומשטרתיים בגרמניה מסרו ב-22 ביולי 2016 על הריגתם של 9 אזרחים ושל טרוריסט אחד בהתקפת טרור שנערכה במרכז קניות בעיר מינכן. כ-10 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע. על-פי דיווחי התקשורת הגרמנית נמסר שבהתקפה השתתפו לפחות 3 טרוריסטים שפעלו בשלושה מקומות שונים ברחבי העיר. על-פי עדויותיהם של אחדים מהניצולים נמסר שאחד מהטרוריסטים צעק "אללהו אכבר", אולם לפי הלבוש של לפחות שנים מהתוקפים הם נראים כמו טרוריסטים מארגון ניאו-נאצי. לאורך כל האירוע, היו דיווחים סותרים שנמסרו ממקורות משטרתיים וכן גם מדיווחי התקשורת הגרמנית ששוב הפגינה חוסר-מקצועיות טכנית ועיתונאית. כל אזור מרכז מינכן נסגר, והתושבים נקראו להישאר בבתיהם. ממשלת מדינת-המחוז בוואריה התכנסה כדי לדון בהתקפה ובאמצעים הדרושים כדי להשיב את הביטחון. גם הממשלה הפדראלית התכנסה במהלך הערב כדי לדון במצב הביטחוני במינכן. ברשתות החברתיות האסלאמיות הובעה שמחה גדולה על האירוע הקטלניבמסיבת-עיתונאים רשמית שנערכה במינכן בשעה 03:30 לפי שעון ישראל, נמסר שבהתקפת הטרור השתתף טרוריסט אחד ממוצא איראני, בן 18.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 ביולי 2016 על הריגתם של 55 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בהוצאות-להרוג, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ערביים נוספים מסרו שבין ההרוגים היו 15 נשים שהוצאו-להורג בעיר מוסול בשל הפגנה שנערכה בעיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-22 ביולי 2016 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות, בפיגועי-טרור ובקרבות קרקעיים שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות שיעים נוספים בצנעא מסרו על פיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד מסגד שיעי בעיר – אולם לא היו הרוגים במקרה הזה.
--
לוב – טרור – צרפת: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-22 ביולי 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים בהפצצה אווירית שנערכה בידי הכוחות הצרפתיים שפעלו באזור העיר בנגאזי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 ביולי 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן", וכן על הריגתם של 7 חיילים אפגאנים ביום של קרבות קשים שנערכו במהלך היממה האחרונה במחוז קונדוז. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים באפגניסטן על הריגתם של 7 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו במחוז לגמן הנמצא ליד העיר ג'לאלבד.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-22 ביולי 2016 על הריגתו של חייל פקיסטני מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בעמק סוואט הנמצא בקרבת הגבול האפגאני. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה נערכה באזור מחוז דיר הנמצא גם הוא ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-22 ביולי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר מומבסה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-22 ביולי 2016 על הריגתם של 3 שוטרים בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית – ה-PKK – הפועלים בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-22 ביולי 2016 על הריגתו של צעיר מוסלמי מירי של חיילים הודים במהלך הפגנת מחאה אלימה שפרצה על רקע הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בפעילות יזומה של חיילים הודים שנערכה בחבל קשמיר. במהלך 13 הימים האחרונים נהרגו באזור זה בלבד יותר מ-50 תושבים מוסלמים מירי של חיילים הודים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: