Friday, July 29, 2016

טרור אסלאמי - 270 הרוגים ביממה האחרונה

125 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן; 5 חיילים נהרגו בטורקיה; 3 אזרחים נהרגו במצרים; 2 אזרחים הינדים ו-2 חיילים נהרגו בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בטוניסיה; 79 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר מאז תחילת שנת 2016; בחמשת החודשים האחרונים נהרגו בסוריה 5,188 אזרחים; יותר מ-600 חיילים ושוטרים נהרגו בטורקיה בשנה האחרונה; 6 טרוריסטים מוסלמים נידונו למוות בבנגלדש; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בסודאן, בתימן, בסומליה, במלי, בקשמיר, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בלבנון, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 270 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-28 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גורמים רשמיים בסוריה מסרו שהצבא הסורי הצליח להשתלט על השכונות הצפוניות של העיר חלאב, ובכך הצבא הצליח להשלים את המצור על העיר. מקורות נוספים מסרו שרוסיה תעניק סיוע הומניטארי לתושבי העיר שירצו בכך. מקורות מקומיים מסרו על יותר מ-300,000 בני-אדם הנמצאים כרגע בעיר חאלב ושרויים במצוקה קשה מאוד. מקורות מקומיים נוספים מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" ומארגון "ג'בהת אל-נוסרה" שנהרגו באזור מחוז אל-חמה בקרבות קשים שנערכו באזור במהלך היממה האחרונה. ארגונים לזכויות אדם בסוריה מסרו שבחמשת החודשים האחרונים, מאז שהוכרזה "הפסקת-האש", נהרגו 5,188 אזרחים בכל רחבי סוריה בפיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות. עוד אלפי טרוריסטים מוסלמים, חיילים ומורדים נהרגו במהלך התקופה הנדונה.

Germany: Merkel admits "many Islamist militants have come into Europe from Syria"

--
גרמניה – טרור: מקורות תקשורתיים בגרמניה מסרו ב-28 ביולי 2016 על ביקורת חריפה מצד פוליטיקאים בכירים במדינת-המחוז בוואריה על נאומה שנערך במהלך היום על רקע פיגועי-טרור שהיו בגרמניה בשבועיים האחרונים. מרקל אינה מסוגלת להודות בטעותה בשאלת קליטת הפליטים המוסלמים בגרמניה. מדינאים מהזרם המרכזי קראו למרקל לשנות במהירות את המדיניות בנוגע לקליטתם של מאות-אלפי מהגרים ופליטים מוסלמים. בתוך כך נמסר שרשויות-הביטחון של גרמניה פשטו על מסגד ועל שמונה דירות בצפון גרמניה בחשד לפעילות אסלאמית רדיקלית. כ-400 שוטרים השתתפו בפשיטה.

German police storm suspected hideouts of militants

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-28 ביולי 2016 על הריגתם של 125 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי המדינה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. מנהיגים נוצרים בעיראק הזהירו שהאוכלוסייה הנוצרית במדינה שרויה בסכנת הכחדה לנוכח פעילותו האנטי-נוצרית של ארגון "המדינה האסלאמית".גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו על הפצה אווירית שנערכה בידי "הקואליציה האמריקאית" שנערכה במחוז אל-אנבר שבמהלכה נהרגו לפחות 17 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-28 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בפיגועי-טרור, בקרבות, בהפצצות אוויריות ומירי של טילים שהתרחשו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 ביולי 2016 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח המדינה.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 ביולי 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון אפגניסטן במחוז ננגרהר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 ביולי 2016 על הריגתם של 2 אזרחים הינדים מירי של טרוריסטים מוסלמים בשל החשד שהשניים ביזו את האסלאם. מקור צבאי רמשי בפקיסטן מסרו על הריגתם של 2 חיילים בהתקפת-ירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" הפועלים באזור העיר קראצ'י.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-28 ביולי 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-28 ביולי 2016 על הריגתם של 79 טרוריסטים מוסלמים מאז תחילת שנת 2016 בהיתקלויות עם כוחות הביטחון של הודו הפועלים באזור חבל קשמיר. גורמים רשמיים בהודו קראו לממשלת פקיסטן לעצור את כל הפעילויות הטרוריסטיות היוצאות בשטחה לעבר אזור חבל קשמיר ההודי. גורמים נוספים בהודו מסרו בעקבות תפיסתו של טרוריסט מוסלמי בחבל קשמיר, נודע על פעילותו הענפה של המודיעין-הפקיסטני בסיוע לארגוני הטרור לבצע פיגועים בחבל קשמיר ההודי. למרות המתיחות הצבאית בין שתי המדינות, שר-השיכון ההודי ערך ביקור רשמי בפקיסטן.
--
טוניסיה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בטוניסיה מסרו ב-28 ביולי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב המדינה. כמו כן נמסר על ציוד לחימה רב שנתפס במהלך הפעולה הצבאית.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-28 ביולי 2016 על הריגתם של 5 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. גורמים ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של יותר מ-600 חיילים ושוטרים בשנה אחרונה בפעילות של המחתרת הכורדית הפועלת בטורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 7,700 מאנשי המחתרת הכורדית הפועלת בטורקיה בצפון עיראק.
--
בנגלדש – טרור: מקורות תקשורתיים בבנגלדש מסרו ב-28 ביולי 2016 על גזר-דין מוות שהוטל על 6 טרוריסטים מוסלמים שהואשמו בתכנון פיגוע-התאבדות שיצאו לפועל בשנת 2005. שגרמו להריגתם של 8 בני-אדם.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: