Tuesday, July 5, 2016

טרור אסלאמי - 228 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 15 הרוגים בתימן; 4 בני-אדם ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסעודיה; 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתאילנד; 75 עיתונאים נהרגו מתחילת שנת 2106; התמיכה בארגון "המדינה האסלאמית" מתרחבת בהודו; יותר מ-15,000 בני-אדם נהרגו בפיגועי טרור ובאלימות אסלאמית בחג הרמדאן של חודש יוני 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים הו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 228 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-4 ביולי 2016 על הריגתם של 50 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים ומקורות ממשלתיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור סווידא, דיר אל-זור, חומס, אל-חמה, חאלב, בצפון מחוז לטקיה, באזור מחוז אל-ראקה ובאזורי הגבול המשותף עם טורקיה. מקורות ביטחוניים בישראל מסרו על הפצצות של 2 יעדים של הצבא הסורי בעקבות זליגת ירי לעבר הגבול הישראלי. מקורות בסוריה ולבנון מסרו על קרבות עם נפגעים רבים ליד הגבול עם לבנון בין ארגון "המדינה האסלאמית" לבין ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" – מרבית הקרבות נערכים באזור הרי ערסאל. גורמים בלבנון מסרו שארגון "חיזבאללה" גם הוא מעורב בקרבות הללו. מקורות תקשורתיים כורדיים מסרו על הריגתם של 7 חיילים סורים ושל 2 לוחמים כורדים בקרבות שהיו בין שני הצדדים באזור העיר חסכה. מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו על הריגתו של פעוט שבדי ששיחק ברימון-יד בעיר אל-ראקה הנמצאת בשליטתו של ארגון "המדינה האסלאמית". בסוריה נהרגו 9 עיתונאים מתחילת שנת 2016, ובכך היא הפכה למדינה השנייה בעולם בסיקור עיתונאי אחרי אפגניסטן. סה"כ נהרגו ברחבי העולם מתחילת שנת 2016, 75 עיתונאים.

Suicide bomber strikes near Prophet’s Mosque in holy Saudi city of Medina

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-4 ביולי 2016 על הריגתם של 110 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות קרקעיים, בהוצאות-להורג בהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר על הריגתם של לפחות 37 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה אווירית של הצבא העיראקי שנערכה באזור העיר בגדאד. גורמים רפואיים בעיראק מסרו על הריגתם של 230 בני-אדם בפיגוע הקטלני שהיה באזור העיר בגדאד לפני יומיים. זה היה אחד מהפיגועים הקטלניים ביותר בעיראק בשנים האחרונות.
--
סעודיה – טרור: מקורות תקשורתיים בסעודיה מסרו ב-4 ביולי 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם ושל 3 טרוריסטים ממוסלמים בשני פיגועי התאבדות שהתבצעו בעיר אל-מדינה ןבאל-קטיף בה מתגוררת אוכלוסייה שיעית.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-4 ביולי 2016 על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם בסדרה של קרבות ותקריות בין המיליציות הסוניות למיליציות השיעיות הפועלות ברחבי תימן. מקורות נוספים מסרו על תקריות נוספות עם נפגעים באזור הגבול המשותף בין תימן לסעודיה באזור מחוז סעדה השיעי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-4 ביולי 2016 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה במחוז באדאחשן. דוברים צבאיים נוספים מסרו על עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך היומיים האחרונים בהפצצות אוויריות קשות שנערכו באזורים שונים ברחבי המדינה. באפגניסטן נהרגו 10 עיתונאים מתחילת השנה, ובכל היא נהפכה למדינה המסוכנת ביותר לסיקור עיתונאי.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-4 ביולי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הפועלים בדרום תאילנד. מקור צבאי מסר על פציעתם של 2 חיילים בפעילות זו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-4 ביולי 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בצפון ניגריה. דובר צבאי נוסף מסר שהארגון תכננן מארב קטלני נגד כוחות-הביטחון של ניגריה הפועלים בצפון המדינה.
--
הודו – טרור: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-4 ביולי 2016 על תמיכה נרחבת בארגון "המדינה האסלאמית" בקרב האוכלוסייה ההודית המתגוררת בהודו – ובעיקר בחלב קשמיר. הארגון נתפס בעיני הצעירים בהודו כ"ארגון אסלאמי מודרני" מבחינה טכנולוגית ושימוש באמצעי-לחימה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: