Wednesday, July 13, 2016

טרור אסלאמי - 358 הרוגים ביממה האחרונה

134 הרוגים בעיראק; 81 כפריים נהרגו בניגריה; 60 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בפיליפינים; 10 הרוגים בתימן; 10 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בניז'ר; 3 אזרחים ופוליטיקאי מקומי נהרג במאלי; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים בכירים מפקיסטן נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 2 שוטרים נהרגו מפיצוץ של מטען-חבלה במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג בקווקז; טרוריסט מוסלמי נהרג בלוב; 36,000 פליטים חדשים בדרום-סודאן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסומליה, במאלי, בקשמיר, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 358 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים ומקורות ממשלתיים בסוריה מסרו ב-12 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה רחבי סוריה. מקורות מקומיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים גם במהלך היממה האחרונה בעיקר באזור העיר חאלב ובמחוז אילדיב. דוברים נוספים מסרו על קרבות והפצצות אוויריות קשות באזור העיר דרעא. מקורות בטורקיה מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בשטח הסורי. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה המדינה" בקרבות שהיו באזור העיירה מנביג'.

Dozens killed as fierce fighting erupts between Syrian government and rebels

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-12 ביולי 2016 על הריגתם של 134 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות קשים ובהפצצות אוויריות רבות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על הרוגים נוספים בפיגועי-התאבדות שהתבצעו באזור העיר בגדאד במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-12 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. ודברים שיעים מסרו על עשרות רבות של אנשי מליציה סונים שנהרגו בקרבות שהיו באזור צנעא במהלך הימים האחרונים. מקורות שיעים נוספים מסרו שמרבית הנפגעים היו בהפצצה סעודית שנערכה באזור מחוז מאריב.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: דובר צבאי רשמי של הכוחות-המאוחדים בלוב מסר ב-12 ביולי 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי אחד מארגון "המדינה האסלאמית" וכן על פציעתם של כ-20 טרוריסטים מוסלמים נוספים ביום של פעולות צבאיות בהיקף-רחב שנערכו באזור העיר סירט הנמצאת עדיין בידי ארגון "המדינה האסלאמית". הדובר הוסיף שהחיילים זיהו עוד 13 גופות של טרוריסטים מוסלמים, אולם ירי של צלפים מנע מהחיילים להגיע למקום בו נראו הגופות.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-12 ביולי 2016 על בריחתם של 36,000 אזרחים מהעיר ג'ובה בשל הקרבות הקשים שהיו במהלך הימים האחרונים שגרמו להריגתם של כ-300 בני-אדם. בשנתיים האחרונות נהרגו בדרום-סודאן יותר מ-10,000 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טור – טליבאן:  מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-12 ביולי 2016 על הריגתם של 10 אזרחים ועל פציעתם של 10 נוספים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו באזור מחוז פארה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 ביולי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בטעות בשעה שהם היו עסוקים בהטמנתו.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים האמריקאים:  מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-12 ביולי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בכירים מאוד מפקיסטן שנפגעו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן. 2 הטרוריסטים הבכירים אחראים להריגתם של יותר מ-144 תלמידים ומורים בהתקפה קטלנית שנערכה בפקיסטן בדצמבר 2014.
--
ניגריה – טרור אסלאמי אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-12 ביולי 2016 על הריגתם של 81 כפריים בהתקפות קטלניות מאוד שנערכו בימים האחרונים בידי אנשי המיליציות האסלאמיות החמושות של שבטי הפולאני הפועלים נגד נוצרים וכפריים ברחבי ניגריה. מאות בני-אדם נהרגו מתחילת שנת 2016 בהתקפות הללו.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי אתני: מקורות רשמיים בניז'ר מסרו ב-12 ביולי 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של המיליציות האסלאמיות החמושות משבטי בפולאני שפעלו בניז'ר במהלך היממה האחרונה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-12 ביולי 2016 על הריגתו של סגן ראש-עיר מקומי מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון מאלי. מקורות נוספים במאלי מסרו על הריגתם של 3 אזרחים מירי של חיילים בעקבות הפגנה אלימה נגד ממשלת מאלי. עשרות אזרחים נוספים נפצעו במהלך היום.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-12 ביולי 2016 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-12 ביולי 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי הפעולה משטרתית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון הקווקז.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-12 ביולי 2015 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בשני מבצעים נרחבים שנערכו בדרום הפיליפינים במהלך הימים האחרונים. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל פיליפיני אחד בפעולות האלה.
==

ד"ר יוחאי סלע