Saturday, July 9, 2016

טרור אסלאמי - 255 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 33 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו באפגניסטן;  25 הרוגים בתימן; 7 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בקווקז; 7 הרוגים בפיגוע-התאבדות שהתבצע בניגריה;  5 חיילים נהרגו דרום-סודאן; 3 הרוגים בסומליה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 12 פקיסטנים ו-7 סעודים נעצרו בידי כוחות הביטחון של סעודיה בחשד למעורבות בפיגועי-טרור במדינה; ישראל תסייע לקניה לבנות גדר-ביטחונית בגבול עם סומליה; גרמניה עצרה טרוריסט מוסלמי מארגון "המדינה האסלאמית"; מאות מקרים של פגיעה בנוצרים היו במצרים בחודש הרמדאן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בפיליפינים, בקשמיר, בתימן, בסומליה, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 255 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-8 ביולי 2016 על הריגתם של יותר 100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובעיקר בהפצצות אוויריות קשות נערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בהפצצה אווירית שהייתה על העיר אל-ראקה. הפצצה אווירית נוספת גרמה להריגתם של יותר מ-20 בני-אדם שנערכה באזור מחוז אדליב. עוד כ-20 בני-אדם נהרגו בהפצצה אווירית שהייתה באזור העיר חאלב. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של כ-15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור עיירה מנביג' הנמצאת באזור הגבול המשותף בין סוריה לעיראק. מקורות המקורבים למשטר הסורי מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" מזרחית לעיר חומס בקרבות שפרצו בין אנשי הארגון לבין כוחות-הביטחון של סוריה.

Islam in Nigeria - 7 Killed In Boko Haram Suicide Attack

--
קניה – טרור – ישראל: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-8 ביולי 2016 על הקמתה של גדר-ביטחונית לאורך יותר מ-600 ק"מ בגבול המשותף בין קניה לסומליה בעזרת סיוע ישראלי שיוגש לממשלת קניה. ממשלת קניה מעוניינת לעצור לחלוטין את החדירות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שגרמו להריגתם של מאות אזרחים קנייתים בשנים האחרונות. כמו כן נמסר שישראל תסייע לקניה בבניית מערכות מודיעיניות מתקדמות.
--
גרמניה – טרור אסלאמי: מקורות ביטחוניים בגרמניה מסרו ב-8 ביולי 2016 על מעצרו של טרוריסט מוסלמי מארגון "המדינה האסלאמית" ממוצא אלג'ירי בחשד למעורבותו בסדרת פיגועי הטרור שהיו בצרפת בחודש נובמבר 2015 גרמו להריגתם של 130 בני-אדם.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-8 ביולי 2016 על הריגתם של 70 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובהפצצות אוויריות שנערכו בדי חיל-האוויר הטורקי שפעל נגד מטרות של המחתרת הכורדית הפועלת בצפון עיראק. בפיגוע שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במתחם שיעי קדוש בצפונה של העיר בגדאד נהרגו יותר מ-40 בני-אדם ונפצעו יותר מ-100 בני-אדם נוספים. מקורות רשמיים בעיראק מסרו על פיטוריהם של ראשי מערכת הביטחון המופקדים על העיר בגדאד בעקבות הפיגוע שהקטלני שגרם להריגתם של 292 בני-אדם ב-3 ביולי 2016. ביקורת רבה בעיראק על השימוש בגלאי חומר-נפץ מזויפים שמכר איש עסקים בריטי למערכת הביטחון של בעיראק. למרות שהיה ידוע שהמכשירים מזויפים, אנשי ביטחון עיראקים המשיכו להשתמש בהם.
--
תימן – מלחמת-אזרחים - סעודיה: מקורות שיעים וסונים בתימן מסרו ב-8 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה ארוכה של הפצצות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה הסעודית" הפועלת בתימן, וכן בקרבות ובאירועים קטלניים שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בסעודיה מסרו על מעצרם של 12 פקיסטנים ושל 7 אזרחים סעודים בחשד למעורבותם בסדרת פיגועי הטרור הקטלניים שהיו בסעודיה במהלך השבוע האחרון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות ביטחוניים באפגניסטן מסרו ב-8 ביולי 2016 על הריגתם של 33 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ומארגון "המדינה האסלאמית" בסדרה של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים בפעילות צבאית נגד ארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-8 ביולי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים ועל מעצרם של 20 נוספים בפעילות של הכוחות-המיוחדים של פקיסטן שפעלו נגד ארגון "אל-קאעידה" הפועל באזור העיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור: מקורו תקשורתיים סומליה מסרו ב-8 ביולי 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים מפיצוץ של רימון יד שהושלך בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בדרום המדינה.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-8 ביולי 2016 על הריגתם של 5 חיילים בהיתקלות עם טרוריסטים מקומיים שפעלו באזור עיר הבירה ג'ובה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-8 ביולי 2016 על הריגתם של 7 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו במסגד מקומי בצפון ניגריה.
--
מצרים – טרור – נוצרים: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-8 ביולי 2016 על מאות מקרים של פגיעה בבני העדה הקופטית המתגוררת במצרים במהלך כל חודש הרמדאן האחרון. ההתקפות הללו כללו מגוון רחב מאוד של פגיעות.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות ביטחוניים בסוריה מסרו ב- 8 ביולי 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים , וכן על הריגתו של חייל במבצע צבאי יזום מיוחד שנערך בצפון הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע