Saturday, July 16, 2016

טרור אסלאמי - 310 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בעיראק; 62 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים ו-4 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 50 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בתימן; 25 הרוגים בטורקיה בהפיכה צבאית נגד ארדואן;  15 הרוגים בניגריה; 11 טרוריסטים מוסלמים וילדה נהרגו בפיליפינים; 10 הרוגים בדרום-סודאן; 7 הרוגים נוספים בצרפת; מקורות באו"ם מסרו שטורקיה ממשיכה להרוס בשיטתיות כפרים כורדים בדרום-מזרח טורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בתימן, בלוב, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 310 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-15 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור נגד אזרחים, בקרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במקומות אחדים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור העיר חאלב, באזור הכפרי של מחוז אדליב, באזור העיר דרעא, בדיר אל-זור, בחומס, באל-חמה, בצפון מחוז לטקיה ולאורך הגבול המשותף עם טורקיה הנמצא בשליטתם החלקית של הכוחות הכורדיים הפועלים נגד ארגון "המדינה האסלאמית". ארגון "המדינה האסלאמית" וארגוני ג'יהאד נוספים בסוריה הביעו סיפוק רב על מספר הנפגעים הגבוה בפיגוע שהיה בעיר ניס. הארגון לקח אחריות לטבח. הארגון קרא לחבריו ולאוהדיו לבצע פיגועים ברחבי-העולם בכל דרך שימצאו לנכון – כולל פגיעה ברכבות נוסעים באמצעות התנגשות מכוונת עם משאיות כבדות.

Islam  in Turkey – 25  killed in Gun battle near Ankara

--
טורקיה – הפיכה צבאית: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-15 ביולי 2016 שהצבא הטורקי בראשותו של סגן הרמטכ"ל נוטל על עצמו את ניהול המדינה במקומו של ארדואן. במהלך ההשתלטות על מוסדות המדינה באנקרה ומקומות נוספים ברחבי טורקיה, נהרגו לפחות 25 בני-אדם – רובם שוטרים וחיילים. נמסר גם על 6 אזרחים שנהרגו במהלך ההשתלטות הצבאית. בהודעה של הצבא שנמסרה בכלי התקשורת הטורקיים נאמר ש"הצבא נאמן לערכי הדמוקרטיה והחילוניות שנשחקו בתקופתו של ארדואן". הצבא הטיל עוצר על אנקרה ובערים נוספות. ככול הידוע, מדובר על קבוצה קטנה בתוך הצבא שביצעה את ההפיכה. כרגע (יום שבת, שעה 04:00), לא ידוע בוודאות היכן נמצא ארדואן.
--
טורקיה – כורדים: מקורות באום מסרו ב-15 ביולי 2016 שטורקיה ממשיכה להרוס בשיטתיות כפרים כורדים בדרום-מזרח טורקיה – כולל אתרי מורשת כורדיים. גורמים נוספים האשימו את טורקיה בביצוע "טיהור אתני" מכוון נגד הכורדים המתגוררים באזור. גורמים אחרים בטורקיה מסרו שארדואן מציע לפליטים הסורים מהעדה הסונית אזרחות טורקית במטרה ליישבם באזורים הכורדיים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-15 ביולי 2016 על הריגתם של 100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיקר בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. ארגון "המדינה האסלאמית" ביצע פיגועים נוספים במהלך היום השכונות שיעיות בעיר בגדאד בהם נהרגו אזרחים עיראקים נוספים.
--
צרפת – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בצרפת מסרו ב-15 ביולי 2016 על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים בפיגוע האסלאמי שהיה בעיר ניס יממה קודם לכן. בכך עלה מספר ההרוגים ל-84 בני-אדם. מקורות נוספים מסרו על כ-50 פצועים הנמצאים במצב קשה מאוד. בין ההרוגים היו ילדים. כ-50 ילדים נוספים נפצעו בפיגוע. דוברים בצרפת מסרו ששמו של הטרוריסט המוסלמי הוא מוחמד, נולד בטוניסיה, בן 31. שלושה ימי-אבל הוכרזו בצרפת. מרבית רשתות הטלוויזיה הבינלאומיות עברו למתכונת שידורים מיוחדת בעקבות הפיגוע בעיר ניס. אולם, כשנהרגו יותר מ-300 בני-אדם בפיגוע אחד שהתבצע בעיראק בתחילת יולי 2016, אף רשת בינלאומית לא חרגה מעבר לדיווח הרגיל על הפיגוע במשדרי החדשות.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-15 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של פיגועי-התאבדות, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ממהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות מדיניים בתימן מסרו שהמיליציות השיעיות חידשו את שיחות-השלום המתקיימות בכוויית בין הקואליציה הסונית לקואליציה השיעית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-15 ביולי 2016 על הריגתם של 62 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו נגד ארגון "הטליבאן" ונגד ארגוני טרור אסלאמיים נופים הפועלים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 אזרחים בפיגוע שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-15 ביולי 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם כולל אזרחים זרים בסדרה של פיגועים שהיו במהלך היממה האחרונה נגד כוחות-הביטחון של ממשלת דרום-סודאן. במהלך השבוע האחרון נהרגו בעיר ג'ובה בלבד יותר מ-300 בני-אדם.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 ביולי 2016 על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם בהתקפות של מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות ברחבי ניגריה.
--
פיליפינים - טרור אסלאמי: מקורות בינלאומיים מסרו ב-15 יולי 2016 בהתבסס על מקורות צבאיים בפיליפינים על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה הקודמת בדרום המדינה. במהלך הקרבות נהרגה ילדה שנפגעה כנראה בטעות בחילופי-האש בין כוחות-הביטחון לבין הטרוריסטים המוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: