Friday, July 8, 2016

טרור אסלאמי - 216 הרוגים ביממה האחרונה

107 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים בסוריה; 12 חיילים נהרגו בלוב מפיצוץ של מכונית-תופת; 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 10 הרוגים בתימן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 5 בני-אדם נהרגו בפיגוע-התאבדות שהתבצע באפגניסטן; 5 הרוגים בדרום-סודאן מירי ממארב; 4 הרוגים מפיצוץ של מטען-חבלה בבנגלדש; 2 "פליטים" סורים נהרגו בטורקיה מפיצוץ של מטען-חבלה; 2 לוחמים כורדים נהרגו בגבול איראן; טרוריסט מוסלמי נהרג בקווקז; איש משמר האזרחי נהרג בטורקיה; מספר ההרוגים בפיגוע בבגדאד שהיה בתחילת השבוע הגיע ל-292 בני-אדם; 5 טרוריסטים מוסלמים נשלחו למאסר בגרמניה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקמרון, בלוב, בתימן, במאלי, בסודאן, בסומליה, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 216 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-7 ביולי 2016 על הריגתם של כ-40 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהתקפות של טרוריסטים מוסלמים שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי סוריה. למרות ההכרזה החד-צדדית של המשטר הסורי על הפסקת-אש לרגל "עיד אל-פטיר", נמסר על נפגעים רבים בהם ילדים בתקריות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיר חאלב ובצפון סוריה. מקורות מקומיים נוספים מסרו על קרבות קשים באזור העיר חאלב בעקבות ניסיון של הצבא הסורי לחסום את הגישה היחידה שנותרה למורדים הפועלים בעיר חאלב. למרות ההכרזה על הפסקת-האש של המשטר הסורי, נסר על תקריות נוספות בהן היה מעורב הצבא הסורי במהלך היממה האחרונה. מקורות בלבנון מסרו על הרוגים נוספים בקרבות שהיו בהרי קלמון בין ארגון "חיזבאללה" לארגון "ג'בהת אל-נוסרה". מקורות נוספים בלבנון מסרו על מעצרו של טרוריסט מוסלמי בעיר צידון.

Islam in Iraq - Terror attacks hits holy shrine in Iraq

--
גרמניה – טרור אסלאמי: מקורות משפטיים רשמיים בגרמניה מסרו ב-7 ביולי 2016 על מאסר בפועל שהוטל על 5 טרוריסטים מוסלמים שהיו חברים בארגון "אל-שבאב" הפועל בסומליה. כל החמישה הם סומלים שהתגוררו בגרמניה. בשנת 2012 הם הצטרפו לארגון ובשנת 2014 הם חזרו לגרמניה. שלושה מהם נעצרו מייד עם הגעתם לגרמניה, והשניים הנותרים נעצרו בידי השלטונות הקנייתיים בעקבות ניסיונותיהם להתגייס לארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה. מייד לאחר מעצרם, הם גורשו בחזרה לגרמניה.
--
טורקיה – טרור – סוריה: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-7 ביולי 2016 על הריגתם של 2 פליטים סורים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בעיירה הנמצאת ליד הגבול הסורי. גורמים מקומיים האשימו את ארגון "המדינה האסלאמית" במעשה. מקור אחר בטורקיה מסרו שהשניים עסקו בהרכבתו של מטען-חבלה שהופעל טרם-זמנו בשל תקלה טכנית.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-7 ביולי 2016 על הריגתו של איש המשמר-האזרחי מירי של אנשי המחתרת הכורדית שפעלו בדרום-מזרח טורקיה. מקורות צבאי בטורקיה מסר על התקפה אווירית שנערכה על יעדים של המחתרת הפועלת בדרום-מזרח המדינה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-7 ביולי 2016 על הריגתם של 107 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי המדינה – כולל 42 גופות נוספות שהתגלו במהלך היממה האחרונה בזירת הפיגוע שהיה בבגדאד. בפיגוע זה נהרגו עד כה 292 בני-אדם – כל פי מקורות רפואיים רשמיים בעיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים עיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" החל להוציא-להורג מפקדים שנכשלו בקרבות שהיו בעיראק ובסוריה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-7 ביולי 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם – כולל ילדים – בסדרה של תקריות קשות שכללו גם ירי של טילים בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם המיליציות השיעיות שפעלו באזור מחוז מאריב.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-7 ביולי 2016 על הריגתם של 12 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר בנגאזי.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 ביולי 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במזרח המדינה במחוז ננגרהר.
--
אפגניסטן – טרור – הטליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 ביולי 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע על רקע היריבות בין שני ארגונים הקשורים לארגון "הטליבאן" הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
בנגלדש – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בבנגלדש מסרו ב-7 ביולי 2016 על הריגתם של 2 שוטרים ושל 2 אזרחים, וכן על פציעתם של 10 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה וירי שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הג'יהאד שפעלו בעיירה הנמצאת כ-140 ק"מ מעיר הבירה דאקה. טרוריסט מוסלמי אחד נתפס חי בידי השלטונות.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום סודאן מסרו ב-7 ביולי 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של טרוריסטים ומורדים שפעלו בשני מוקדים שונים בצפון המדינה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – צפון הקווקז: מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו ב-7 ביולי 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי במהלך פעילות צבאית יוזמה שנערכה בצפון הקווקז נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור.
--
איראן – כורדים: מקורות תקשורתיים איראן מסרו ב-7 ביולי 2016 על הריגתם של 2 מאנשי המחתרת הכורדית במהלך היתקלות שהייה ליד הגבול המשותף עם עיראק. בשבוע האחרון נהרגו לפחות 13 לוחמים כרודים ו-5 חיילים איראנים בסדרה של תקריות שהיו באזור הגבול המשותף.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-7 ביולי 2016 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים ועל פציעתם של 19 נוספים בפעולה צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון "אבו סיאף" המזוהה עם ארגון "אל-קאעידה" הפועל בדרום הפיליפינים. גורם צבאי בכיר בפיליפינים מסרו שהמבצע הצבאי נגד הארגון יימשך גם בימים הבאים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: