Saturday, July 2, 2016

טרור אסלאמי - 220 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בעיראק; 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 15 הרוגים בתימן; 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; 6 חיילים וכומר קופטי נהרגו במצרים; 6 אזרחים נהרגו בקניה בהתקפת טרור אסלאמית; 3 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בלוב;  2 חיילים נהרגו בטורקיה; 2 שוטרים ואזרח נהרגו בבנגלדש בהתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית"; טרוריסטית מוסלמית נהרגה בחברון; אזרח ישראלי נרצח מירי של טרוריסטים מוסלמים באזור חברון; 480 בני-אדם נהרגו בקמרון בפיגועי טרור אסלאמיים בקמרון בשנה האחרונה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בצ'אד, בניגריה, במאלי, בסודאן, בסומליה,בתימן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 220 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים ומקורות בארגונים לזכיות-אדם בסוריה מסרו ב-1 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות, מירי של טילים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה. בין ההרוגים היו לפחות 18 אזרחים שנפגעו מירי של טילים שנורו בידי הצבא הסורי שפעל מזרחית לעיר דמשק. גורמים נוספים מסרו על עשרות הרוגים בעקבות קרב קרקעי מוצלח מאוד של המורדים שהצליחו להשתלט על שלושה כפרים באזור צפון מחוז לטקיה. על-פי מקורות נוספים נמסר על קרבות עם נפגעים רבים גם באזור מחוז דרעא בין הצבא הסורי לבין ארגון "ג'בהת אל-נוסרה". מקור צבאי סורי מסר על טרוריסטים מוסלמים רבים שנהרגו באזור זה במהלך היממה האחרונה. מקור רשמי בירדן מסר על כ-70,000 אזרחים סורים לכודים באזור הגבול המשותף בין סוריה לירדן.

Islam in Kenya – 6 people killed in an attack near Elwak, Mandera

--
בנגלדש – טרור – המדינה-האסלאמית: מקורות רשמיים בבנגלדש מסרו ב-1 ביולי 2016 על הריגתם של 2 שוטרים ועל פציעתם של 24 אזרחים בהתקפת-ירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שתקפו מסעדה באזור העיר דאקה. מקורות תקשורתיים מסרו שהטרוריסטים מוסלמים עדיין מתבצרים במסעדה יחד עם בני-ערובה – רובם תיירים ואזרחים זרים. דוברי ארגון "המדינה האסלאמית" מסרו שבהתקפה נהרגו 20 בני-אדם. בשעות הבוקר של ב-1 ביולי  נרצח נזיר בודהיסטי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". בחודשים האחרונים חלה עליה תלולה בפעילות הטרוריסטית של כל ארגוני הטרור הפועלים בבנגלדש.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-1 ביולי 2016 על הריגתם של 50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים רשמיים מסרו על קרבות עם הרוגים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 13 בני-אדם בסדרה של פיגועי-התאבדות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיר בגדאד. מקרו ביטחוני צבאי בבריטניה מסר על שליחתם של 250 חיילים בריטים נוספים במטרה לסייע לצבא העיראקי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-1 ביולי 2016 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי-טרור שהתבצעו בידי כל הארגונים הפועלים ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על נפגעים נוספים בהפצצות של סעודיה שנערכו באזורים אחדים ברחבי תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-1 ביולי 2016 על הריגתם של 3 חיילים בקרבות שהיו באזור העיר סירט נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שעדיין שולטים בעיר.
אפגניסטן – טרור – המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-1 ביולי 2016 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו במזרח אפגניסטן במחוז ננגרהר. המקור הוסיף כי במהלך השבוע האחרון נהרגו לפחות 225 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במבצע צבאי רחבי-היקף הנערך נגד הארגון הפועל במחוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-1 ביולי 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה באזור העיר קראצ'י. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים ועל פציעתם של 7 נוספים מפיצוץ של מטען-צד שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים במחוז קוויטה.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-1 ביולי 2016 על הריגתם של 6 אזרחים קנייתים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור הגבול המשותף בין קניה לסומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-1 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעולה צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון ניגריה. כמו כן נמסר כי במהלך הפעולה נפצעו לפחות 8 חיילים ו-2 אזרחים.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקמרון מסרו ב-1 ביולי 2016 על הריגתם של 480 בני-אדם בהתקפות טרור אסלאמיות של ארגון "בוקו חראם" שנערכו במהלך השנה האחרונה ברחבי המדינה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-1 ביולי 2016 על הריגתם של 6 חיילים מצרים במארב של מבריחים חמושים שפעלו באזור הגבול המשותף עם לוב. כמו כן נמסר על הריגתו של כומר קופטי מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-1 ביולי 2016 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של המחתרת הכורדית הפועלת ברום-מזרח טורקיה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-1 ביולי 2016 על רציחתו של אזרח ישראלי ועל פציעתה הקשה של אשתו בהתקפת ירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חברון. כמו כן נמסר על הריגתה של טרוריסטית מוסלמית בעקבות פיגוע-דקירה שהתבצע באזור מערת המכפלה בעיר חברון נגד כוחותינו ששהו במקום. עוד נמסר על רקטה שנורתה לעבר ישראל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בעזה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: