Monday, July 11, 2016

טרור אסלאמי - 309 הרוגים ביממה האחרונה

70 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים נוספים בדרום-סודאן; 40 טרוריסטים מוסלמים ו-3 ילדים נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בתימן; 40 הרוגים בעיראק; 16 טרוריסטים מוסלמים, 7 חיילים ו-5 אזרחים בניגריה; 8 אזרחים נוספים ושוטר נהרגו בקשמיר; 7 חיילים, שוטר וילד נהרגו בטורקיה; 3 הרוגים מפיצוץ של מטען-חבלה בסומליה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 הרוגים בהתנקשות באיראן; אישה נהרגה בקניה בהתקפת טרור אסלאמית; שוטר נהרג במצרים; קצין נהרג בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בניגריה, במאלי, בסודאן, במצרים, בתימן, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 309 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה ומקורות בינלאומיים מסרו ב-10 ביולי 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בקרבות נגד הצבא הסורי בפועל באזור העיר חאלב. לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באזור העיר אל-ראקה. מפקד בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" נהרג בקרבות שהיו באזור העיירה מנג'יב. מפקד בכיר בכוחות-הכורדיים נהרג מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר קמישלי. מקורות ביטחוניים בסוריה מסרו על הריגתם של 2 טייסים רוסים בעקבות הפלתו של מסוק בידי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל באזור תדמור. 10 הרוגים נוספים היו באזור העיר חומס בהפצצות של הצבא הסורי. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על נפגעים רבים נוספים ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" הצליח לכבוש שטחים נוספים ליד הגבול המשותף עם עיראק.

At Least 272 People Killed in Fighting in South Sudan's Capital Juba

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-10 ביולי 2016 על הריגתם של 40 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה רחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-5 יישובים רחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. ממרבית הנפגעים היו בהפצצה אווירית של הצבא העיראקי על יעדים של ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון עיראק. דובר צבאי נוסף מסר על הריסתו של בסיס צבאי של הארגון בעקבות מידע מודיעיני מדויק. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי רשמי על הריגתם של כ-600 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו במהלך התקופה האחרונה במחוז אל-אנבר.
--
לוב – מלחמת-אזרחים:  מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-10 ביולי 2016 על הריגתו של קצין בעקבות ניסיון לפרק פצצה שהוטענה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר בנגאזי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 ביולי 2016 על הריגתם של 30 מאנשי המיליציות הסוניות הפרו-סעודיות במהלך קרבות שהיו במרכז תימן נגד אנשי המליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים ורפואיים בדרום-סודאן מסרו ב-10 ביולי 2016 על הריגתם של 70 בני-אדם נוספים בסדרה ארוכה של קרבות שפרצו בין כוחות הצבא לבין מורדים וטרוריסטים שפעלו באזור העיר גו'בה במהלך היממה האחרונה. מקורות רשמיים מסרו על הריגתם של יותר מ-250 בני-אדם בשלושת הימים האחרונים בקרבות הללו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 ביולי 2016 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ב-5 מחוזות ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגונים נוספים. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 ילדים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במחוז קנדהאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-10 ביולי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בשתי פעולות צבאיות שנערכו בפקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-10 ביולי 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בדרום סומליה מפיצוץ של מטען-צד שהופעל נגד שיירה צבאית שעברה במקום.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 ביולי 2016 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים, של 7 חיילים וכל על הריגתם של 5 אזרחים בסדרה של קרבות שהיו בצפון ניגריה בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-10 ביולי 2016 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים לא מזוהים שפעלו בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-10 ביולי 2016 על הריגתם של 7 חיילים, שוטר וילד בן 12 בסדרה של התקפות שנערכו בידי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. דובר צבאי מסר שבאירוע קטלני אחד נהרגו 5 חיילים טורקים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-10 ביולי 2016 על הריגתם של 8 אזרחים נוספים וכן על הריגתו של שוטר בעימותים אלימים מאוד שפרצו בחבל קשמיר בין מוסלמים לבין כוחות-הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 19 בני-אדם בעימותים הללו שפרצו בעקבות הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בחבל קשמיר.
--
איראן – טרור: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-10 ביולי 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם בניסיון התנקשות שהתבצע נגד פוליטיקאי איראני במערב איראן. גורם נוסף מסר שהמתנקשים נמלטו לכיוון הגבול העיראקי.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-10 ביולי 2016 על הריגתה של אישה מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שחדרו מהגבול המשותף עם סומליה.
==
ד"ר יוחאי סלע